Olivers foderköpare kontakta mig!
JAg vet att några här inne handlar Olivers foder, skulle ni vilja kontakta mig via PM? Det är en sak som jag måste ventilera med er som är av största vikt.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Nu blir jag nyfiken. Har tidigare utfodrat med Olivers. Men bytte iom att de ärndrade till indoor-variant osv.
*** Qui vivrqa verra ***
Pmar dig
blir också nyfiken..=)
pmar dig med. Vill bara tala om, att jag absolut INTe vill snacka ner dem, har varit supernöjd med dem i många år…
Du får gärna PM:a mig också, har också varit (nöjd) kund i många år.
Jag ger ju inte maten men använder deras sand och vill gärna ha ett PM.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
jag vore väldigt tacksam om n i som ventilerat detta med mig, även tog det med Olivers, så vi kan få tillbaka vårt fina foder. Kris här hemma. Det nya ratas totalt, en av katterna vill inte ha mjukmat alls, mjukmat har jag ju att ge, fiskfritt, men jag får ge henne Mjau torrfoder. Så nu är det ju superjobbigt. Mjau får varken arne eller Esther äta, han för sina njurar, så han har ju hela tiden ätit Hill´s K/D. Esther är allergisk mot fisk. Så det har varit toppen, då Arne inte gillat Olivers Lamm och anka, och haft sin mat separat. Oliversmaten har stått framme och flickorna har glupat sig i den. HAft mjukismat (Bozita) som komplement som alla kan äta. Nu funkar således inget alls. Och snälla, barf går inte. JAg har testat. ingen vill ha.
JAg blir gråtfärdig, sitter här med 13 kg av det förra fodret, som inte heller var bra enligt mina katter, nåt fel i sammansättningen och 16 kilo av det nya, indoor, som de inte ens betraktar som mat. Vad spelar det för roll, att jag fick det helt gratis, när ingen vill ha det.
Nota Bene, jag skyller inte på Olivers, men varför har de ändrat på ett vinnande koncept?
observera, för att förtydliga, den gamla sorten, lamm och anka funkade fint ända tills jag fick sista säcken. Då sparkade katterna bildligen bakut. Det var inte dåligt eller gammalt, bäst före juli 2012, men det var i en stor 13,5 kilospåse. sen som sagt, det nya NÄPP, det ska vi inte äta.
Jag hoppas verkligen inte, att jag trampar över några regler här, vill ju inte kasta sk*t på en så bra leverantör, köper ju deras sand i helpall också. Hoppas de inte ändrat på den med, sista beställningen hade de ändrat utseende på påsarna…. För då står jag verkligen med skägget i brevlådan. HAndlar ju så att våra medlemmar får köpa till mitt pallpris, så jag ligger ute med nästan 4000 kr. OCh är sanden inte lika bra som förr, då blir jag verkligen lessen.
För den har varit helt suverän. Helt i klass med EC fast till en tredjedel av priset. Under förutsättning att man köper hel pall
Halleluja lite grann… Esther har varit framme och knaprat i sig några nya torrisar……Men jag ropar inte hej ändå. OCh man kan ju tyvärr inte göra med katter som med hundar, eller folk, passar det inte så låt bli, du äter när du är hungrig.
hur länge har dom matvägrat?
jag har hört om olika foder som många katter börjar matvägra över. minns inte nu vilka sorter men jag TROR whiskas portions påsar kan ha varit en av dom. De har lyckats få över katterna på rätt väg igen genom att vara lika envis tillbaka och så har katterna börja äta.
viktigast är ändå att hålla koll på att det får i sig vatten.
ja, ingen fara. de får Bozita mjukmat, vilka två flickor äter, den tredje äter med glädje vanliga Mjau torrisar. Tilläggas bör, att vädret är fruktansvärt gråtrist nu, så de sover nästan jämt. de går ut en vända i rastgården på morgonen, sen är det sömniga gänget. Arne käkar ju sitt hill´s plus Bozita, så ingen far illa
Kanske bäst att reda ut begreppen<.
Arne EJ allergisk, men har svaga njurar, går på hill´s K/D som torrfoder.
Pipis, kan äta vad som helst
Mee kan äta vad som helst, men vägrar blötmat
Esther fiskallergiker.
jag är inte insatt i dina katter alls, men en fråga som ploppa upp i mitt huvud är varför en katt som har svaga njurar äter torrfoder? I mina öron låter det inte som bästa alternativet. Men det kan ju finnas mer att ha i beräkning så jag menar inte att klampa dig på fötterna.
Inte vanligt torrfoder. Hill´s K/D är det han äter. På vetens inrådan och det har han gjort i många år med bra provresultat. Så det slutar jag INTE med. Det fodret har troligen räddat många år för oss med honom. OCh han äter ju med glädje mjukmat, så det är ingen fara där.
Nää har man bra resultat så är det dumt att börjar experimentera
Nu fick jag hem en påse Porta 21 holistic. Katterna kastade sig över det….. Nu väntar jag på Applaws, som en snäll person skulle skicka till mig som jag för prova… Så synd alltså! Var så himla nöjd med olivers foder som alla mådde bra på.
uppdatering. Nyhetens behag. Tyvärr. Ingen ville käka det heller efter ett tag. Applaws gillas, men det tycker min kille som äter Hill´s K/D alldeles för mycket om, så då är även det uteslutet. Det är ju nästan farligt för honom. Tråkigt för det är ju ett toppenfoder. Nästa gång jag beeställer från Zooplus, ska jag testa deras Josera. Det är också fiskfritt och det är ju tillåtet att äta av för min kille. Tänk att det ska vara så idiotiskt, att man ändrar på ett bra koncept! RIP Olivers Lamb&Duck…
Vad tråkigt att dom ändrat på innehållet bara så där. Hoppas du hittar ett bra alternativ till dina katter.
JA, och jag uppmanar alla, som har köpt deras förra braiga foder att göra er röst hörd till Olivers. Kanske får de sig en tankeställare om många foderköpare faller bort och säger varför.
JA alternativet har jag faktiskt redan. Bozita mjukmat de sorter utan fisk, blandat med min älgrisotto. Plus att knäppa Mee får väl knapra sina Mjau med kyckling då. Sen fick jag några provpåsar hos vet av ett bra och prisvärt foder från hill`S. Alla gillade det.

Tycker de som är missnöjda med Olivers nya mat ska klaga både på mail/telefon och även här: http://www.facebook.com/OliversPetfoodSE
ja, jag har klagat, självfallet. HAr ju köpt deras mat i flera år och hela min matvärld rasade ju samman.
Det jag skriver på deras FB sida kommer ju inte fram…..
försökte lägga det i rutan man skriver i…
Gunilla Hallgren Då försöker jag igen. Tyvärr så uppfyller inte Ert nya indoor förväntningarna. Köpte ju en pall Kattsand av er, plus en 13,5 kl lamb&duck. Den gillades inte av mina katter. Jag har köpt i de svarta 4-kilospåsarna förut och mina katter har ju älskat maten. Nu ville de inte titta åt den. Fick som ersättning 16 kilo av det nya, indoor, som inte gillas alls. Så nu stod jag här med 13,5 kg Lamb&duck som det måste ha varit fel på, plus 16 kilo av ert nya Indoor, som förlåt, luktar knäckebröd. Tack och lov, så har vi stödkatter som jag kan ge det till, men mina katters utfodring har gått åt pipan. Så er smakgaranti funkar ju inte hos mig. Jag fick mera foder, som jag inte kunde ge mina för de ville inte ha det. Varför ändrade ni på en produkt, som var bra? HAr ju köpt eert foder i flera år och mina katter har älskat det. RIP fina LAMB&DUCk…..:( för 2 timmar sedan · Sluta gilla ·
1

#22: du har gjort 3st inlägg på olivers logg, så det funkar nog. Jag ser alla 3 iaf.
Du kanske redan har läst svaret jag fick från olivers, men finns nog andra som inte läst det, så här kommer det!
Tak for din besked.
Vores erfaring med vores nye kattemad har været utrolig positiv. Vores opskrifter er baseret på samme grundrecept som tidligere og har sammen gode smagsvarianter: Kylling, fisk og Lam&and. Vi har nu opdelt foderet efter alder og aktivitetsniveau, der er gør det let at finde den helt rigtige variant med den bedste sammensætning af næringsstoffer til katte med forskelligt behov. Og så er alt voksenfoder nu også velegnet til neutraliserede katte.
I deklarationerne står den råvare med størst andel altid forrest: Kitten (kyllingemel), Outdoor Cat/Large Cat (laks), Senior Cat (kyllingemel) og Indoor Cat (lam). Jeg så lige, at der var en fejl på Indoor Cat, som nu er rettet til på vores hjemmeside – det beklager vi meget.
Man kan beregne kødindholdet på to forskellige måde: Før og efter tørring. Den værdi vi har opgjort i vores webshop er efter tørring. Vi er ved at få beregnet indholdet før tørring, da det er den måde, vi tidligere opgjorde kødindholdet på. Ved at opgøre indholdet før tørring vil tallene ligge væsentligt højere, derfor at det vigtigt at man sammenligner værdier, der er beregnet efter samme metoder.
Du kan se vores nye brochure over katteprodukterne her http://issuu.com/oliverspetfood/docs/olivers_kat_brochure_svensk . Om du har lyst til at prøve vores foder, så sender vi gerne et udvalg.
Ja, konstigt, jag såg det inte……. Ok jag har lite svårt för FB funktioner. Men som sagt de snackar i nattmössan när de påstar att fodret är detsamma- Det varken ser ut eller luktar likadant längre och som sagt, när mina katter, som kastat sig över fodret förut, krafsar över det och vänder sig om. Då blir man lessen och när man till råga på eländet inte får dem att hämta det som det var fel på första gången utan bara skickar ut mera. Det hjälper ju ine mig, deras policy om smakgaranti stämmer ju inte då
hah!! och deras Indoor ser inte alls ut så som på bilden!!!!!!
ska ta bilder i morogn i fullt dagsljus, så får ni se…
HAr inga bilder idag, internet strulat, men här är vår konverstation
Ja jag har kvar en oöppnad 8 kg:s av det nya plus ett par kilo i en hink plus mer än hälften av en 13,5kgs av det förra. Ok, jag har ju inte betalat mer än 463,50 för den första säcken, men som sagt, inget kul att ha foder som inte är brukligt. Jag är inte ensam om att vara besviken, ska du veta. Ett sånt toppenfoder som ni hade, med låg fin magnesiumhalt och som både såg gott ut och luktade gott. ni skulle nog ha valt att testa på era svenska stamkunder först…..Som sagt ni får gladeligen tillbaka fodret om jag får igen mina pengar. För numera, så får jag ge mina katter annat foder, plus att jag får koka eget med viltkött, då jag har en kisse som är allergisk och som älskade ert foder.
Gunilla Hallgren
----- Original Message -----
From: Pernelle Frickmann
To: GUNILLA HALLGREN
Cc: Pia Lønskov Septrup
Sent: Tuesday, January 03, 2012 4:35 PM
Subject: SV: Om ert indoorfoder.
Kære Gunilla
Vi har desværre lidt sygdom for tiden, så derfor svarer jeg – jeg håber, at du kan forstå mit danske.
Jeg er ked af at høre, at vores nye INDOOR CAT ikke falder i dine kattes smag. Vi har forsøgt at forbedre på vores eksisterende sortiment, så det passer til kattenes alders- og aktivitetsniveau. Samtidig er der nu også kontrolleret indhold af mineraler og salte samt pH værdi af urin, der gør, at det også er velegnet til neutraliserede katte. Smagen har ved dette ændret sig, og det betyder desværre, at dine katte nu ikke vil spise det længere – det er vi meget kede af. Vi har smagstestet vores nye foder før det blev introduceret, og det har fået utrolig god feedback, men vi også det kan være et problem for nogle katte at skifte smag.
Vi tager gerne foder retur, om det ikke falder i dine kattes smag.
Med venlig hilsen
OLIVER’S Petfood
Pernelle Frickmann
Salgs- og marketingchef
Telefon +45 43 66 22 18
Besøg OLIVER’S på Facebook: facebook.com/OliversPetfoodDK
Fra: GUNILLA HALLGREN [mailto:gunilla.hallgren@telia.com]
Sendt: 2. januar 2012 17:38
Til: Kundcenter
Emne: Om ert indoorfoder.
Såg på en pdffil. http://issuu.com/oliverspetfood/docs/olivers_kat_brochure_svensk
att utseendet på nya indoors inte alls ser ut som det jag fick hem av er. Som dessutom inte mina katter gillar alls. Fick ju hem en 13,5 kilos av den gamla, däer var något fel. i ställer för att ta tillbaka den, så skickade ni mig 16 kilo av det värdelösa nya indoor. Ok, tack och lov, så har vi hemlösingar som äter det. Det är bafra en sak…. Erat nya Indoor ser ut och luktar precis som konsums lågprisfoder för katter…….små bleka hjärtformade bitar, som luktar knäckebröd. Sorgligt att ni slutade med ett bra foder. hoppas verkligen att ni inte ändrat konceptet på er Kattsand också, för då står jag med skägget i brevlådan, som köpte en hel pall.-
Gunilla Hallgren