Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2825 ggr
Mia
0

Vattenfontän

Var iväg idag och köpte en aktiveringsleksak (cat it sense) till mina katter och även en vattenfontän från cat it. Rusade hem ivirigt att visa katterna och mina bebisar på 16 veckor älskar aktiveringsleksaken, men dem andra två har inte visat stor entusiasm över den Tungan ute Till min stora besvikelse verkar dem inte ett dugg intresserade av vattenfontänen, dem verkar inte förstå att man faktiskt ska dricka vattnet ur den.

Ni som har vattenfontäner, tog de lång tid för era katter att börja dricka ur den?

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Mitralis
0

Jag har funderat på att köpa en fontän till våran katt, men det har inte blivit av. Sätter en liten tass här för att följa tråden Glad

Har du någon bild på aktiveringsleksaken?

Hawknestgrove
0

Det kan ta ett tag. jag stog katten intill och blötte fingret och duttade på nosen. Sen sate jag den vanliga vattenskålen alldeles intill, så det blev en naturlig övergång…..Men det tog en vecka, ca….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mia
0

#1 Jag har en på min mobil, har inte fört över bilder än men kanske senare Glad

#2 Tack för ditt svar! Jag har inte gjort något speciellt än men tre av katterna har iaf druckit några droppar av vattenfontänen så det går nog framåt Glad

[FruStein]
0

Jag är på gång att investera i en ny fontän då mina tre katter älskar vattenfontäner. (Lite för mycket då minsta tycker om att plaska i dem så att det stänker över golvet). När vi köpte vår första gjorde jag bara som #2 skriver, blötte handen i den (när de stod och såg på) och blötte sedan deras nos och lät dem slicka på vattnet på mina fingrar. Sedan var de igång. ^^

Mia
0

Haha mina katter leker också med vattnet i vattenfontänen, dem trodde att det var en leksak… Flört

[FruStein]
0

#5 Jag tror att det är något man får ta. Med en fontän brukar katter dricka extra mycket - ett vanligt problem bland katter är just brist på vatten, vilket kan ge sjukdomar.

Mia
0

Ja det gör inte mig något. Jag skaffade främst en vattenfontän för att mina katter välter ut vattenskålarna och det hamnar vatten överallt på golven och det blir så smutsigt. Tänkte testa om det blir bättre med en vattenfontän. Dock tänkte jag inte på att de drar el, men det kan ju inte vara särskilt hög elkostnad på dem. Glad

Marie_1987
0

min fontän har inte märkts på elräkningen iaf =) För mig tog det två dagar innan bondkatterna drack och min bengal satt och tittade på den i en hel timme drack lite och fortsatt att titta på den hon var så facinerad. =) Sen älskar ju bengaler vatten också hon springer så fort man sätter på kranen hihi

line84
0
Mia
0

Nej jag köpte en sånhär: cat it vattenfontän

[Emma--]
0

Mina fick en vattenfontän av min syster i julklapp. Kom hem igår och såg ena katten dricka ur den idag i alla fall.

Maxima06
0

Har 3 vattenfontäner i olika utföranden, har skrotat en cat it också. De flesta katterna drack direkt men kattungar som kommit hit har velat ha en skål innan de gått över till fontänen.

Mia
0

Två av katterna har jag sett dricka ur den, men dem andra två har jag inte sett. Men de förstår nog snart också Flört

Hawknestgrove
0

#9 en sån har jag. Väldans poppis. Jag har ställt den på en sån där bordstablett med en gammal frottehanduk under. Och som sagt den drar marginellt med ström. Var bara noga med att göra ren den lilla impellerpumpen ordentligt varje gång du gör ren fontänen. Den SKA tas isär och sköljas. Själva fontänen diskar jag i maskin, 50 grader.

Lolly
0

9. Vi har köpt en sådan.

Hawknestgrove
0

Brukar ppassa på och bjuda på dem på Tradera, det är oftast biligare att få tag i dem där än att köpa reservdelar…..

Lolly
0

Mm.