Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1908 ggr
[Forest]
0

Tokig katt/hundgodis

Katten är helt galen i torkadhundgodis köper hem torkad vom.lunga,strupe o gris-knorr ungstorkade från ÖoB o katten är helt galen i detta. När jag köpte lugnan var han värst hoppa på bärkassen inte änds hundarna blir så galetgalada i detta "godis" som han. Självklart får han en egen av mig. Stolt går han iväg med sitt byte.

Nu till min fråga är det någon mer som har katt som gillar hundgodis, och är det farligt för en katt? Det är 100% nartulig allså inte rökt.

Sophey
0

Det ar inte farligt for dom eftersom det enbart ar godis.

Medarbetare på matlust

Hawknestgrove
0

haha dina katter kan inte läsa….. Inte mina heller. SkrattandeOm sambon glömmer hundens matskål som han ska bära ut, så går alla katterna direkt på den. OCh det är inte något lyxfoder, Access för 99 kr/10 kg.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[Forest]
0

2 jag har fått tagit beslutet att inte ha något torrfoder till hundarna heller dels är det ofta något med fisk i de flesta foder även de dyra hundfoder, är det inte det så är det iaf omega 3. Därmed ger jag färskfoder utan detta i så slipper att han får utslag o klåda, han äter gärna hundarnas torrfoder när jag hade det (ny hund=fick inte byta foder för snabbt). Sen detta med torkade godistugg idag tog han oxöra även denna är ugnstorkad. Det ända han itne tar är någ vanliga hundben. Tokkatt Glad

Hawknestgrove
0

haha, ja sambon har en jämthund, och jag kan faktiskt rekommendera  access till hunden som torrfoder. Detta foder är trots sitt låga pris fritt från fisk.

IceJossan
0

Se upp med tuggben till katten! För nåt år sen var det nån här inne som gett tuggben till katten då och då tills en dag då benet gick av och en del fastnade på tvären i halsen så att et blev livshotande läge! Tackolov slutade det bra, men man får se upp!

Jag tror att din katt skulle älska torkade kycklinghalsar. Testa även råa kycklingvingar och annat rått kött (ej fläsk?), samt att torka kött i ugnen om han gillar torkat bäst. Kycklinghalsarna och kycklingvingar är kanonbra mot tandsten :)

[Forest]
0

5 han får råa med :) då jag ger sånt till hundarna. Detta med ben har jag tänkt på nu äter han inte exakt ben, men jag tar alltid bort allt pga har hund o de kan oxå sätta i halsen o kvävas. Så jag har kollen på allt som ges bra tips annars Flört

Hawknestgrove
0

jag tror Jossan menar de där oxhudsbenen, eller har jag fel?

[Forest]
0

7 jo fast jag tar bort alla för grissvansar har kotor i sig o dessa är någ säkert lagom sätta i halsen för små hundar o katt :-S jag rensar bort allt sånt direckt jag ser dom. Jag tycker man ska vara lite försiktig för det kan hända olyckor snabbt

IceJossan
0

#7 Jag vet inte vad jag menar riktigt, men jag tror att det är alla slags ruggben man ska akta sig för, eller allt som kan fastna i halsen. Detta hände när katten gnagde obevakad på sitt tuggben.

TS: Har du testat torkade kycklinghalsar till katten? Inte så många djuraffärer som har dem men man kan alltid be dem ta hem. Annars finns det att beställa över nätet.

http://www.m-farskfoder.nu/order.php

[Forest]
0

9 ne det har jag inte provat ge bara strype tackar för tipset Glad