Billiga klösträd?
Någon som vet någon hemsida som säljer hyfsat billiga klösträd? :)
Oj vilket bra pris! :O
eller
Har bara goda erfarenheter från Zooplus. Snabb leverans till dörren och väldigt billiga klösträd med bra kvalitet.
Harrys sköna blogg - http://persernharry.blogspot.com/
Har precis betsällt ett från zooplus, har tidigare beställt därifrån och det är verkligen jätte bra!
Här är en artikel om hur du bjuder på tyska ebay:
http://katter.ifokus.se/articles/4d712e36b9cb46221d04444f-hur-bjuder-jag-pa-tyska-ebay#threadlist-state
/Fridaybrew
Jag hittade en sida som heter kattlycka.se som har fri frakt och bra priser…
Med vänlig hälsning
Miia
www.oneworldbengals.se
6 åh verkligen snygga banan-klösträd de hade
http://www.kattlycka.se/katt-ba.html banana 4a vart man sugen på :)
jag köpte nyss hem ett sådant som #1 visar. har man stora tunga katter så tycker jag nog att det var lite för rangligt. fina men inte så stadiga. nu gav jag "bara" 1059 kr för mitt med fri frakt (se tråden Internet shop). det var kul att hänga i den första timmen, men nu används soffan och gamla klösträdet :) för kattungar och medelviktskatter så kan den nog vara bättre. men inget jag rek för stora katter faktiskt.
8, jag köpte skur o ett järn man sätter bakom bokhyllor o satte fast kösmöbeln mer på så vis jag hade 6 kg katter (men golv till takmodel) dok var taket för högt o man fick itne riktigt det så stadigt. Katterna tyckte som dina den var lite ostadig, men efter satt fast den wips passa den även de stora bummlingarna.
#9 ja man måste nog fästa det på något vis, det är bara det att jag brukar möblera om ofta, så det alternativet faller bort :) för katternas del så går det bra, det är bara jag som tycker att det borde ha varit en stabilare konstruktion
men jag antar att man får vad man betalar för.. det gamla trädet är en mindre men mycket stabilare modell, kostar mer, men har hållit bra.
#8 Jag har ett likadant träd från ebay för 540:- och har hemmet fullt med jourkatter som har fått öka på sin kroppsvolym rejält och jag tycker inte att trädet är rangligt alls.
#11 så är det, vi har olika åsikter
men om jag hade sett och känt på ett sådant innan så hade jag inte köpt det, då hade jag satsat pengarna på något stadigare. men smaken är som baken, och tur är väl det! och jag har lärt mig nåt nytt
(att pengarna inte är allt, utan kvalitén)
jag har ett likadant som i inlägg#1 och det står dessutom helt fritt mitt i rummet. Har haft det i snart 4 år. Är jättenöjd med det. Ok, klösrepen på pelarna har börjat bli slitna, men det är också allt. HAr 4 katter. MEn det är klart, ingen är tungviktare, men alla busar runt i det ordentligt.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Fritt i rummet skulle jag inte vilja ha det, de skulle kunna välta det, här får den allt stå mot en vägg ;)
Inte en chans att mina klarar av att välta det. kolla bilderna i andra tråden. Bottenplattan är ju så stor så det går inte. Har liksom ingen annan bra plats för trädet än där det står nu. Dessutom, så fungerar ju trädet som avdelare i vardagsrummet
Nä, men mina skulle kunna välta det ;) jodå, jag tittade in i den andra tråden.
#8 Mitt är helt fantastiskt, nog för att mina katter är relativt små än så länge men jag har inga tvivel på att det kommer stå pall. Väldigt stabilt och klösvänligt, ingen av dem har ens försökt klösa någon annanstans och min lillkille hoppade på direkt innan jag ens byggt färdigt
De båda sover jämt och ständigt högst upp (även båda på en och samma platta). Blev oerhört nöjd och fick bättre kvalitet än jag kunnat drömma om, trots flitigt användande i ett par månader så ser den ut som ny
#17 låter ju bra att alla är nöjda! utom jag då.. visst det funkar, men det är inget jag rekommenderar. min minsta var också uppe på trädet under monteringens gång, men det var visst roligare än när trädet var färdigt :) men jag hoppas att de kommer att uppskatta den mer så småningom. klösvänligt är det, absolut, men rangligt och absolut inte stabilt :) men jag kanske är för petnoga av mig..
Ja rangligt är det ju inte, den saken kan jag säga. Ok, nu väger ju min tyngsta katt inte mer än drygt 4 kg.. Men ställer man möbeln som man ska i ett hörne, vilket den är anpassad för, så finns det inte en chans att den ska tippa. det enda som kan vara mindre bra, är leksakerna som dinglar.Här är en kvar efter 4 år. OCh de andra två har klåfingriga människobarn dragit ner.
Hos dig skulle den kanske inte kunna tippa, men när mna rörde sig försiktigt i trädet så kändes det inte ok, så jag bävar för när de verkligen busar där, men det kanske de inte gör ;) nu väger mina 14 kg tillsammans, och är inte speciellt smidiga.. Mwn de verkar tro att de är små och just smidiga ;)
Om du ställer det intill väggen dikt intill i ett hörn, så kan det knappast ta vägen någonstans om du har placerat det så att alla vinklingar kommer rätt. Vrid alla tre öppna liggplatser så att de har minst en sida som lutar mot en vägg. OCh som sagt, det är sällan man ser en så stor bottenplatta som på denna möbel, det vara bland annat därför jag valde den. Sen kan du om du är orolig, säkra den med vinkeljärn på ett par ställen.
#21 har redan placerat det så. det var det första jag gjorde. och visst kan det ramla åt två håll ändå.. vad gäller bottenplattan tänkte jag tvärtom :) på den gamla är den större och det tyckte jag inte var så stort heller :) och jag vill inte förankra den iväggen då jag möblerar om då och då, och dessutom så kommer vi troligen att säjla huset i år, och behöver inte ha fler hål i väggen.. jag är en som som tycker att klösträd ska kunna stå vart som helst, stadigt. nej, med stora katter så är det (tycker jag) bättre med breda träd, höjden är inte det viktigaste.
bottenplattan är ju 50x60 plus att du har den lilla stegen om extra stötta också. höjden är ju superviktig för katterna. det är ju alltid fajt här om den översta plattan. OCh som sagt, mitt står helt fritt och det har aldrig ramlat ens när alla fyra har varit i det samtidigt.
#23 jodå, jag vet mycket väl hur trädet ser ut, och vi blir nog inte ense i denna fråga
så jag släpper detta nu.