Min katts vänstra bakben hoppar ur led?
Hej!
Min katt visade att hon hade ont i vänster bakben som bara hängde slappt, ingen styrsel eller något. Vi tror det hoppat ur led då pappa drog och rättade till det. Katten hade ont och var svullen under natten men på morgonen gick hon på alla fyra ben och ville ut.
Nu på kvällen när hon skulle gå ner från trappen fick hon ett nytt sånt här anfall då hon bara ligger och skriker och benet i stort sett bara hänger. Hon kan dock dra upp det mot kroppen men hon använder inte benet något större.
Hon blev påkörd i somras utan någon skada men nu funderar vi på om det kan ha något med det att göra?
Det konstiga är att hon var bra och pigg tidigare idag.'
Någon som har något tips?
Självklart skall veterinär kontaktas men det är svårt under julhelgen..
Tacksam för svar!
/ en orolig kattälskare
Ta katten till en veterinär kanske? Katten har uppenbarligen ont.
Btw hur kan ni veta att hon var helt oskadd efter hon blev påkördi sommar? togs katten till veterinären eller var de självdiagnos?
Då min hund blev påhoppad skrek han också och benet var slappt, det visade sig senare att han fått en rejäl nervskada som veterinären missat då de trog höften tillbaka..
Har du läst hela inlägget först och främst?! Veterinär skall tillkallas, har redan försökt nå dom! Inte så himla lätt mitt i julhelgen då det inte finns NÅGON tillgänglig!
Tror du jag är dum eller?!
DET FÖRSTA VI GJORDE EFTER ATT GRANNEN KÖRT PÅ KATTEN VAR ATT ÅKA TILL VETERINÄREN!
Spydiga människor kan ju hoppa över att kommentera inlägget då jag bad om svar/hjälp om någon haft något liknande problem som kan förebyggas tills vet. är kontaktad!
Det är inte svårt under julhelgerna, bara dyrare… Det finns alltid någon distriktveterinär eller liknande man kan ringa till.. Man väntar definitivt inte med ett djur som skriker av smärta?!
Och varför självdiagnostiserar man ett djur och drar höften till rätta, vem vet om din pappa gjorde de värre genom att dra ibenet men att de upptäcktes dagen efter. Jag har ingen aning vad som hänt, varför ni trodde att höften var ur led och drog tillbaka de.
och då frågar jag samma, har du inte läst mitt inlägg!? Jag skrev om min hund med samma problem men de kanske du missade?
Kanske bör tillägga att de slutade med en akut amputation pga de svåra nervskadorna han fick vid påhoppandet. pga första veterinären fick han gå med skadan i flera månader efter höften läkt tills han börja bita av sig benet..
Självklart så ska man inte försöka sig på att dra benet till rätta då detta kan medföra svåra nervskador. Katten ligger och skriker av smärta och du skriver här inne????? Åk omedelbart till veterinären, detta är djurplågeri.
Så synd att ts avslutat sitt konto redan.. Varför skrämma bort dem som har frågor? Ts, hoppas att ni fått hjälp!
#1 Varför hoppa på så? TS skrev ju klart och tydligt att den skulle till veterinären om den fick tag i veterinär. Det kan vara svårt julhelgen. Det är det bland annat här där jag bor.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 anser du att mitt inlägg var ett påhopp? Jourhemmet hade ju samma åsikt fast skrev ännu mer rakt på. Jag skrev inte ordogrant att det var djurplågeri bara att katten uppenbarligen hade ont och behövde åka till veterinären. Jag berättade ju om min hund med liknande fel, igår/inatt hade TS inte avslutat sitt konto iaf.
#7 Ja när TS skriver klart och tydligt vad den ska göra , och sedan folk påpekar att den ska göra det och det, fastän personen har skrivit att den ska göra det, så är det att hoppa på. Gäller inte bara dig, gäller alla som gör det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#8 jo mem det är stor skillnad att inte försöka bara för att det är julhelgen eller att man ligger på och ringer alla veterinärer inom x mils avstånd? Jag vet de som åkt 27 mil enkel väg till en veterinär.
Sedan är julhelgen lång för även måndag är väl röd? att låta ett djur ligga och skrika av smärta i flera dagar är inte okej. Och det hoppas jag ägaren förstår. Är det pengar det sitter i så är det sorgligt :( Det kosta att ha djur.

#6 Det är måååånga som beskylls att vara djurplågare såfort dom inte springer med katten till veterinären direkt :P
Som jag kan utläsa i TS inlägg så var det tidigare under kvällen katten låg och skrek men den skrek inte längre när hon skrev detta inlägg?
Jag fatta det även som att katten kunde gå och stå men inte använde det skadade bakbenet.
Ni läser bara skrikande katt och dömer direkt!!!