Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 6582 ggr
[Forest]
3

När tappar kattungarna tänderna

Hur gammla är katterna när de byter sina tänder? gör de byta med alla tänder eller tappar dom de små framtänderna först o sen de större bakre tänderna senare? Varför jag frågar är för att kattungen 5 mån börjar få lite äklig andedräkt o gissar på tandbyte? Har hundar o när dom byter tänder kan de lukta lite :P Även hästarna gjorde det o hoppas lite på samma. :)

Sophey
0

De borjar runt 3 manader och vid 6-9 manaders alder ska de ha omsat tander.

Medarbetare på matlust

Hawknestgrove
0

Stämmer nog bra att kisse är lite stinko då. Kolla så får du se. Den bör ha bytt de små, små mannagrynen fram, för det är de som byts först.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[Forest]
1

de små bytte han för ca 2 månadersen o jag kollar tänderna minst 1 gång i veckan då jag har lite mini-hälsokoll på djuren o skriver upp om det är något som inträffat, Som detta med andedräkten är nu uppskriven i hans bok Flört

[Forest]
0

Idag fick hundarna och katten torkad hals det är kycklinghals tror jag (köper står torkad strype) detta är katten helt galen i så han får när vovvarna får varsin. Iaf han börja tugga lite konstigt o greja med tugnan ut kom en tand. Glad Får vi se om tandfen kommer inatt Flört