Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 872 ggr
LeS-
0

jul diarée..

*suck*

Vaknade idag med att båda katterna hade sprut dirarré. Den ena har lite kräkning…

Fasta i ett dyg och sedan skonkost?

fler tips någon?

annzoo
0

hur gamla är de?

disaneryl fungerade här iaf då en fick apdålig mage

Imasy
0

Jag brukar ge canikur, samma effekt som diarsanyl fast det är billigare, tillsammans med köttfärs.

Efter max 24 tim är de mer eller mindre återställda.

LeS-
0

ok, canikur får det bli då, kvittar det vilken färs de får?

thildatessie
0

finns det på apoteket eller var köper man det? :)

Imasy
0

Jag brukar ge vanlig köttfärssås-köttfärs, har för tillfället glömt bort vad det står på etiketten ;)

Japp, apotek eller veterinär finns dessa preparat att köpa.

LeS-
0

vilka kräsna katter jag har! Nötfärs dög minnsan inte…ibland undrar jag om de verkligen är carnivorer *hmm*

Eywa
0

Kokt torsk är skonsamt för magen och brukar gå hem hos de flesta katter. Annars hade jag provat lite tonfisk.

IceJossan
0

Jag har använt både DiarSanyl och Canikur men det har aldrig funkat.

Hawknestgrove
0

det allra bästa anser jag är den gamla hederliga kuren med en dags fasta, lite te att dricka(ja, jag menar det, alltså vanligt svart te med lite honung) Om man kan få i katten det, brygg en kopp och ha i kylen och ge försiktigt med spruta i mungipan. Dag 2 morotspure, antingen hemgjord eller sån för bebisar på burk. Dag tre börjar jag blanda ut morotspuren med färs. Kokt fisk är ju också milt, det är väl en smaksak/allergisak, anser jag. Har ju turen att ha obegränsat med älgfärs, så det får bli det här. Öka på proportionen kött mot morot så att efter en vecka är moroten borta. Smyg sen in den vanliga maten också på en vecka.

Ok  detta under förutsättningar att det hela tiden blir bättre…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....