Apporterande katt
Hejsan, jag har i många år haft katt av alla slag och för 2-3 månader sen köpte jag en kattunge av en som inte kunde ha kvar honom. Han var 15 veckor då. I början var han lite skygg men det har sedan blivit bättre och det går inte annat än att älska honom nu. Redan från början gillade han att bära saker i munnen, pennor, strumpor, vantar, allt han hittade. Vet att vissa katter har tendens att göra så. Men nu för en vecka sen så av en slump kastade jag ut en pensel på golvet som han hade hittat tidigare, han blev såklart intresserad av den och sprang i full fart mot den stackars penseln. Han tog upp den med munnen och kom tillbaka till mig i soffan och la penseln hos mig! Jag har aldrig tidigare sett detta hos en katt. Jag vet att det finns vissa kattraser som apporterar t.ex Pixie Bobtail. Men Lakritz, som min katt heter, är helt vanlig bondkatt. Han älskar när jag kastar penseln för honom att hämta den, han kommer alltid tillbaka med den, enda tills han blir trött förstås, men jag kan kasta den upp till 7 gånger utan problem. Som sagt har jag aldrig upplevt detta hos en vanlig bondkatt. Gör era katter såhär? Eller har ni haft en katt som har gjort så innan?
Jag har en katt som apporterar leksaksmöss, han kan hålla på ett par timmar om han får. Han lägger tom leksaksmusen i handen.

Jag har två apporterande katter =) en huskatt och en ragdoll.
Det är min andra ragdoll jag har som apporterar, speciellt leksaksmöss. Det kändes ibörjan som att ragdollen lärde huskatten hur man apporterar, och han verkligen ÄLSKAR det, speciellt med de små leksaksmössen som skramlar =)
Hehe vad roligt att det inte bara är jag som har en sån speciell katt. ^^ Det är så kul att se dom hålla på med sånt som är så ovanligt för katter :P
Nej, men jag önskar att de gjorde det! Hade varit lite lättare att få ut de femton bollarna/småmössen som nu bor under soffan..
Min skeppskattsfröken apporterar mer än gärna saker och ting, särskilt sådan vita plastband som man får run bokpaketer, när man beställer på nätet, de är utmärkta "råttor" att dra runt med
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
En kusin hade en katt för många år sen som var hund i just avseendet att apportera hur duktig som helst. Helst av alla saker att apportera var konstigt nog karameller med omslagspappret på. Karamell av polkagrissmak för att vara mer precist lol.
Våra egna katter apporterar men lite mer på egan villkor dvs det är en bit ifrån 100% igt kan man säga. Huskatten var duktig på apportering men vill inte leka när andra katter är omkring så det avtog. De andra katterna hämtar det man kastar men haken är att de lägger det precis utanför räckhåll så man kan inte sitta ner och hålla på inte, tyvärr.
Katter är härliga =)
/Fridaybrew
Huskatten och orientalen apporterar, men inte cornishen:)
Det är så roligt när de springer och hämtar sina leksaker och vill att man ska kasta! När Phoebe, huskatten, var yngre och jag inte hade fler katter så kunde hon tycka att matte var väääldigt tråkig på nätterna som bara sov. Så på morgonen när jag vaknade kunde hela sängen vara full av leksaker som hon sprungit och hämtat;) Det var inte lika kul när hon hämtade en levande mus och släppte i sängen…
Vår bengal brukar apportera ibland också :)

Min Petter brukar göra så, jobbigast är när man ligger och sover och han står brevid en i sängen med sin boll eller favo mus och vill att man ska kasta den, då flyger han i väg, hämtar den och vill att man ska fortsätta.
kissmekate.blogg.se