Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1445 ggr
bambiiii
0

vilken ras?

Är intresserad av en katt, vilken ras passar bäst med en kanin? :D

som sagt är bara nyfiken

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

MonicaLagerquist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min yngsta  La perm kommer från ett katteri där det finns både  La perm och en innekanin.

Stolt ägare till tre La permer

IceJossan
5

Alla och ingen :)

Allt handlar om hurvida katten som individ passar med kanin. Många katter är vana vid kaniner, så om du har kanin och ska skaffa en katt så rekomenderar jag att du söker efter en katt som redan är kaninvan.

bambiiii
0

1# så  sööta

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

EddaM
0

En kattras som kanske inte är så aktiv med mycket jaktinstinkter. Sedan välja en kattunge som vänjer sig vid kaninen som liten. Men kaninen och katten bör inte lämnas ensamma.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

[Catteklina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller med #2 att det beror nog på individen också. Man kan nog inte garantera till 100% att en viss ras funkar med kaniner :)

På bilden är när våran sphynx fick träffa den ena kaninen för första gången. Han rörde lite med tassen på kaninens huvud innan han satte sig ned och var totalt ointresserad ;)

Lusthan
0

Min belgiska jätte går fritt här hemma vare sig jag är hemma eller inte tillsammans med mina just nu fem huskatter. Har aldrig varit några problem och då är mina äldsta katter sex, snart sju år gamla och kaninen är sju månader. Det går toppenbra. Har bloggat en del om han så där finns bilder och sånt. Lusth.org är adressen till bloggen.

[Emma--]
0

Det gäller väl att det blir rätt katt och rätt kanin.

Mina katter var rädda för kaninerna jag hade men när kaninerna sprang runt kunde dom inte alltid låta bli att springa efter.

Sen tyckte inte mina kaniner om katterna vilket antagligen var ännu farligare. Men dock varnade bara kaninerna katterna att hålla sig borta.

Så jag fick ju hålla koll hela tiden så inte kaninerna eller katterna blev skadade. Oftast fick kaninerna komma ut när katterna låg och sov i ett annat rum.

Så det där beror mycket på egentligen.