Innekatt med konstant krämig avföring.
Hej :)
Jag har en okastrerad hankatt som är 8 månader gammal och är vääääldigt förtjust i all mat!
Problemet är att hans mage aldrig är riktigt bra. Avföringen är alltid krämig och luktar väldigt illa.
Jag har försökt att ge honom blötmat men han blir ännu sämre av det.
Jag har gjort ett väldigt försiktigt foderbyte från royal canine till eukanuba och det har gått liiiite bättre eftersom han inte äter lika mkt av eukanuban då han inte verkar tycka att den är så god. Men krämig är han fortfarande..
Ska jag testa honom mot parasiter tycker ni?
Han blev avmaskad när jag fick honom för ett halvår sen men hans dåliga mage har han haft sedan jag fick honom när han var 12 veckor.
Den andra kissen är hur bra som helst i magen!
Köp Pro-Kolin på apoteket, kanonbra.
Måste börja med att säga att du har en väldigt stilig katt 
Jag har själv två Ragdolls som hade magproblem av och till under sitt första år, och samma problem med konsistensen som du beskriver.
Jag bytte foder till Orijen och deras magar har varit kanon sen dess! Vidare så tål de blötmat (Mjau) nu, vilket deras magar inte tålde innan. Min slutsats är att dina problem dels kan bero på fodret, samt att det kan ha med din kattunges ålder att göra till viss del. Kattungars magar är ju känsligare än vuxna katters. Mina är runt 1,5 år och har som sagt haft toppenmagar sen ett halvår tillbaka!
Hoppas att problemet löser sig! 
#2 Tack snälla för så fina ord om min katt
ser att du också har en bicolor lynx? Blå antar jag?
Ok, vad intressant att höra att dina blev bra på orijen, kanske värt att testa den maten då?
Vet flera ragdolls med taskiga magar, jag undrar om det inte börjar bli allt vanligare…?
Var hittar du orijen?
#1 tack för tipset, jag har använt det tidigare till en annan katt men tyckte inte att det löste grundproblemet.
#3 - Stämmer bra att jag också har en Blå Bicolor lynx 
Jag köper Orijen via foderbilen.se, men jag tror att flera zoo-butiker börjar få in / har det i sitt sortiment. Har också hört att Ragdolls generellt kan ha magproblem, så det stämmer nog tyvärr.
Jag funderar på om det kan ha med proteinhalten att göra, vet att mina reagerade dåligt på foder med mycket spannmål (som RC). Har ingen erfarenhet av Eukanuba dock…