Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3338 ggr
[littlecat]1
0

Vaccin - kostar?

Vad kostar en kattpest och kattsnuva vaccin? Ska ta dom två sista om någon månad så är hon fullt grundvaccinerad. :-)

Jina
0

200-300 kr oftast. Varierar.

[littlecat]1
0

För ett vaccin eller båda?

[littlecat]1
0

Förstår inte folk som inte vaccinerar sina katter… Det kostar inte så mycket - det kostar ju mer om dom blir sjuka.

Jourhemmet
1

Ska du ge "dom två sista"? En grundvaccination består av två vaccinationer med 3-4 veckors mellanrum.

Jina
0

Här kostar det samma vare sig man ger kombinerat eller bara snuva.

[Highonbluetomorrows]
0

För ett år sedan kostade min katts andra (och första) vaccinering 350 kronor styck - inklusive en kort veterinärsbesiktning. Nu skulle den kosta 490, vilket är en prishöjning på 40 procent. På ett år! Blev rätt chockad faktiskt, särskilt när jag läser att vissa bara ger 200-30 kronor..

Detta var på djursjukhuset i Lund. Och privatkliniken kostar ännu mer -390 för enbart vaccineringen.

MonicaLagerquist
0

Jag betalade 288 förra veckan när jag vaccinerade en av mina katter.

Stolt ägare till tre La permer

Jina
0

Kliniken här kostar 225, vetten jag föredrar kostar 260.

[hehlenaaa]
0

Jag betalar 300 kr.

[littlecat]1
0

#4 Nej, skrev lite fel. Hon har fått sin grundvaccination. Hon ska få dom om några månader, då har det gått ett år sen hon fick sin grundvaccination :)

Sturken
0

#10 Om det är årssprutan hon ska ta så är det bara 1 spruta och den kostar 180-400 kr beroende på vart i landet man bor.

[littlecat]1
0

#11 1 spruta? är det inte både kattpest och kattsnuva?

Jourhemmet
0

Det är bara en spruta för kattsnuva kattpest

[littlecat]1
0

#13 jahaa :)

Jourhemmet
0

Titta i vaccinationskortet du fick med katten. Står det två olika datum med 3-4 veckors mellanrum? Om inte så måste du göra om grundvaccineringen, dvs två sprutor med 3-4 veckors mellanrum.

[littlecat]1
0

Det står två olika datum :) Ska man ta med den när man vaccinerar?

Jourhemmet
0

Ja den ska med varje gång du vaccinerar. Då ser du också lätt när det är dags för nästa spruta.

[littlecat]1
0

Okej, vad bra! Annars hade jag tagit med den iallafall och frågat dom, bättre att vara förberedd!

Niiinah92
0

jag var på drop-in vaccinering idag (andra grundvaccineringen) och det kostade exakt 300 krSkrattande då var jag på Kalmar djursjukhus

[littlecat]1
0

#19 Här finns det också drop-in vaccinering som jag tänkte gå på! Har typ planerat flera månader i förväg… Hahaha, konstig jag är! Förvånad

Niiinah92
0

#jo de finns lite överallt, själv satt jag i morse och skulle ringa in och boka tid och då såg jag att de hade drop-in mellan 17:30-19:30 så då tog jag bara bussen in och så var det klart. Snabbt, enkelt och bra heheSkrattande

[sakring]
0

Om det är vaccination efter grundvaccinering så är  det även kattpest i den som katten ska ha. Sedan behöver du enbart vaccinera den med kattsnuva varje år i två år i rad och sedan tredje året så ska den ha både kastsnuva och kattpest.

Förutsatt att det är en typ av vaccin som det anges att det ska ges på detta sätt. Se upp så att du inte får kattpest varje år då det inte finns någon anledning att "övervaccinera" en katt.