Katten Sören
Var på en julmarknad igår och fick helt plötsligt syn på ett stånd med en bedårande svart-vit katt som låg och sov. Ägaren presenterade honom som katten Sören, som blivit omhändertagen av just ägaren och hans fru när ett gäng katter skulle avlivas. Sören låg sött och sov och verkade tycka om det, och för att hjälpa alla andra katter som har det mycket sämre ställt än Sören (som ju faktiskt fick ett bra slut, jämfört med många andra hittekatter eller hemlösa katter) så tog Sören en krona för varje gång man skulle klappa honom. Han har varit runt på olika marknader i och alla pengar de får in av folk som vill klappa och folk som vill köpa kattleksaker osv. går till att hjälpa olika katthem runt i landet.
En god gärning tycker jag! Någon mer som träffat på denna katt?
Jadå, har har träffat honom på många kattutställningar bla! Mysig kisse som gör en mycket god gärning! :-)
Min syster på 9 år älskade honom. Hon gick och frågade oss om pengar så att hon kunde skänka en slant till katter som inte har det så bra, och för att få klappa Sören.
Såg honom på Scandinavian Winner show (om det var han) 
Jag har också träffat, klappat och gett pengar till Sören på kattutställning, han är en underbar katt!
Mvh, Sara
S*Capsicum's, www.capsicumcats.se
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Även jar har träffat Sören flera gånger på kattutställningar. Och ja det var han på SW =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z