Hemlös katt?!
Hej!
Min pappa sa att det sprang en kattunge på vår tomt hela tiden. Och idag så såg jag den, så jag gick ut och hällsade på kattungen, den var lite blyg i början men sedan gick det bra. Den hostar väldigt ofta, halltar med båda bakbenen, men kämpar sig fram. Den har fästingar, och pällsen är inte särskilt välskött.
Det är ingen "jätte liten" kattunge, utan 8 månader skulle jag tro den är. ( är den en kattunge då? ) haha XD
Vi har redan 1 katt hemma, dock är den ute just nu. Jag låter den inte sniffa på ngt annat djur här, då jag vill inte att den ska smiytta ifall den har någon sjukdom.
Vad ska jag göra?
AKUUUT!
Hej!
Vart bor du? Ring till närmaste djursjukhus och fråga om de har möjlighet att kika på den hemlösa katten, den behöver akut vård!
Ibland har de lite större djursjukhusen möjlighet att göra detta gratis, annars kanske du kan lägga ut en liten peng på den? I värsta fall kan de avliva den om den lider för snart kommer snön och att vara så trasig som den katten verkar :(
Gör även som EddaM sa, kolla upp vilka katthem och kattjourer som finns nära dig, tyvärr har de flesta såna fullt under hösten för då har det strömmat in sommarkatter till dom, men det skadar inte att kolla.
Det är fint att du engagerar dig i den, hoppas att det går bra för dig och att katten!
Har frågat nu runtomkring men ingen visste vems katt det var.
Jag hade den i ca. 1 dag och den mådde lite bättre, dock halltade den fortfarande och hostade, men hostandet hade blivigt bättre. sedan dess har jag inte sett katten.

Ge stackarn mat, små portioner ofta om den är mager. H*n måste få hjälp! :(

Vart bor du?
ja det är ju bra att en liten katt unge springer in på gatorna under bilar och på tontar då så för då lär den sig överleva så gjorde jag men min kattunge för att den skulle lära sig för att jag har 3 hundar vi har giftiga växter hemma …….
jag tycker att bu ska låta den vara då lär den sig!

#7 men jag hoppas fasen att du inte menar allvar?

#7 Allvarligt?
Till TS, jag hoppas det ordnar sig för den lilla kattungen, så illa skött som det låter så är den troligen hemlös
Så du tycker alltså att TS ska lämna en katt som "hostar väldigt ofta, halltar med båda bakbenen, men kämpar sig fram. Har fästingar, och pälsen är inte särskilt välskött"
Hoppas att du missförstod första inlägget eller något.
~ Ysmn
#7 jag hoppas verkligen att du driver nu..
TS: berätta hur det går/gick sen för lille stackar´n. här hemma håller vi tummar,tår och tasslor.

#7: Blir så ledsen när du skriver så. En katt kanske vänjer sig att vara ute men inte vid bilar. Hur många katter blir inte påkörda varje år? Och hur kan den lära sig något när den har ohyra, svälter och fryser? Inser du inte att denna katten är på väg att dö?
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
nej jag menar allvarligt asso den lär sig ju !! O.o

#13 Nej den lär sig inte, den kommer med mycket stor sannorlikhet att DÖ pga att den uppenbart är sjuk (=kanske är för svag för att jaga tillräckligt) och skadad (=lätt byte för vilket rovdjur som helst). Är den dessutom mager nu så är det ett tydligt bevis på att den inte klarar sig själv ute. Det finns katter som gör det, men majoriteten klarar sig inte utan hjälp eftersom katten inte är gjord för att leva i vårt hårda och kalla klimat.
Jag vet inte vem det är som skriver det dära! Jag måste byta lösenord! Jagskulle alldrig säga något sådant!

#13 Såklart de lär sig, det är därför inga katter blir påkörda längre.