Bra foder?
Hejsan!
Jag har använt sjöbogårdens katt mat nu en tid och har märkt att katternas pälsar ser hemska ut och inte nog med det så är dom rena benranglet. Är det någon som har ett tips på vilket foder man ska byta till och få upp dom i vikt?
Ge ett foder utan spannmål och mycket animaliskt protein, tex Eukanuba, Porta 21 sensible, Orijen. Sjöbogården innehåller massor med spannmål
Applaws :)
Jag kör på mjau blötföder och det funkar utmärkt :) bra, billigt och finns i mellan och stor förpakning :) Vet dock inte om katten skulle gå upp i vikt av de…
Hur bra är royal canin?
Läs innehållsdeklarationen, innehåller mycket spannmål.
# 5 RC är rena skräpet som länge ĺevt på ett oförtjänt gott rykte men kolla vad det innehåller så ser du att det innehåller spannmål.
Välj mat som innehåller om inte enbart så i alla fall så gott som enbart animaliska råvaror, aldrig torrmat och inget spannmål
Dom på djuraffären rekommenderade dom det fodret varmt.
#1 Frågade tidigare vad jag skulle köpa för foder. Har beställt Porta 21 sensibile och det verkade bra! Kissen håller fortfarande på att vänja sig vid det :)
# 8 Jag har hört många konstiga rekommendationer när jag varit inne på någon djuraffär och därför minimerar jag vad jag handlar där. Hela katt- och hundfoder branschen är helt sjuk.
Vissa på djuraffärer kan egentligen inte så mycket och marknadsför väl ibland istället för att hjälpa…
okej vad är bästa fodret när katten har kattungar i sig då?
Samma regel som när kattan inte är dräktig
- Ingen torrmat
- Inget spannmål
- Mat som i princip enbart innehåller animaliska råvaror
- Kanske lite extra kalcium en en gång i veckan
men kattan behöver mer mat än vanligt precis som vi kvinnor när vi väntar barn, dvs en näringsrik varierad kost.
Och samma när kattan ger di.
Hur bra är dom fodrena som finns i vanlig matvaru butik som whiskas och kitte kat?
#14 antagligen inte så bra men mjau är jätte bra tycket jag :) min kisse älskar deras mat :) Dessutom är det svenskt kött vilket är väldigt bra :)
# 14 Läs på innehållsförteckningen så kan du se hur det är med spannmål mm men kom ihåg att det kan innehålla mer eller mindre vatten och de animaliska ingredienserna kan förstås vara av olika kvalitet. Allt som kallas sås och gelé är säkerligen tillsatt vatten.
Går det åt mycket mat innehåller den inte så mycket som katten behöver.
#17 Han får endast mjau blötmat och väldigt många här tipsade om det. Han är dryg 13 veckor och äter ungefär en halv förpakning (den i kartong) per dag, alltså räcker en sådan förpackning i ungefär 2 dagar och han är inte direkt liten…