Snurrar
Vad är det med Lasse nu !?
Jag skriver från början ifall det är någon som kanske vet vad detta kan vara, annars får det bli veterinär.
Lasse har varit inne sen igår eftermidag och tydligen hela dagen idag. Mamma och pappa hade sett honom sova inne i min säng, ingen hade märkt att han var borta. De trodde att han hade smitit ut när ingen av dom såg, så vi har ropat och skramlat med matskålen (då kommer han alltid!) men ingen Lasse kom. Vi trodde att han hade smitit in i någons grannes garage så när de var ute med våran hund frågade de några men ingen hade sett honom.
Nyss hittade vi honom -inne! Han låg i sin "klätterställning" i huset på den. Han har alltså legat där heela dagen, fast att vi ropat och kallat på honom. Jätte konstigt!
Jag tänkte att han kunde blivit påkörd av en bil eller skadat sig ute, men jag har lyft, klappat och lekt med honom, han verkar absolut inte ha ont! MEN, han går vingligt. Nästan som han är full, han verkar inte riktigt ha sin fulla balans. Han trillar inte och det är inte mycket, men jag ser ju skillnad från hur han brukar gå. Han har inte ätit och förmodligen inte druckit på hela dagen. Jag har blött upp mat men han äter inget, bara sover.
Min mamma tycker vi ska låta honom vara och att han snart kommer bli pigg igen. Men jag vill veta om dehär är något vi behöver uppsöka vet. för eller om det går över?
Jag har känslan av att han kan må lite illa. han liksom slickar sig runt munnen som katter brukar göra när man söver dom, ibland spyr de ju, och innan det slickar de sig runt munnen.
Jag vill inte ha några meddelanden om att jag är dum i huvudet, idiot eller djurplågare för att jag inte gått till veterinär än. Jag vill ha er hjälp om ni varit med om detta innan, om det går över av sig självt, eller om jag ska ringa och boka tid på en gång!
tack så mycket!
/sofie

Äntligen!, nu äter han lite av det torrfodret jag lagt i blöt! Så aptiten är tillbaka!
Hur gammal är katten? Bra att vätska upp honom. Har du möjlighet att vätska upp honom med koksaltlösning med hjälp av kanyl och spruta? Annars får du ta en spruta och ge honom lite i sänder genom munnen. Brukar katten äta köttfärs för i så fall kan du rör ut den i lite vatten.
Ring veterinären och fråga om råd.

han är nyss fyllda ett år, han hade för ca 4 månader sen förstoppning och urinvägsinflammation så jag tycker det är helt knäppt att han ska va sjuk igen! Jag ger honom bara mjukmat och torrfoder, dock är det någon vecka sen sist han fick mjukmat, dock brukar jag hälla i vatten i torrfodret så det sväller och blir blött, det gillar han :) Han drack lite av "mat-vattnet" men nu ligger han och sover i en stol. Han har varit uppe och gått men verkar vara allmänt seg :( kanske har en mindre influensa eller något ?
Ja , det blir nog att ringa vet. Tack så mycket för svaret 
Jag tipsar dig om kontakta vetrinären detta kan vara flera saker, bla hjärnskakning,fästingbett-borelia eller blivit påkörd och har en hjärnskada detta är det jag kommer på. Så mitt tips är kontakta vetrinären! Lycka till med katten :)

okej tack så jättemycket! =) , han verkar något piggare nu efter att ha ätit och druckit lite, känns skönt!
5 ser ögonen normala ut? pupillern?

ja allt ser normalt ut, kanske kan tandköttet va aningen blekt men jag vet inte riktigt.. jag tog temp på honom men det var inte det smidigaste, dock var svaret 37.8, alltså lite lågt, men jag vet inte hur mycket jag kan lita på den tempen eftersom han inte var så still :/

och nu gick han precis på låda och kissade.
Kan det ha vart en hjärnblödning?
Små stjärnor lyser också i mörkret.
# 9 Tänkte på samma sak men katten är ju så ung.
Min katt blev sådär en gång också.. Han var två år då och han blev bra igen innan vi han fara till veterinären. Vet fortfarande inte vad han hade för fel 
våran kattunge på bara några veckor blev konstig,mamma gissade på hjärnblödning för hon hade läst om det förut. När vi var till veterinären med honom så var han okej enligt dom. nu är han fem år och det enda felet med honom är att han går lite snett med huvudet
Små stjärnor lyser också i mörkret.

ja, hjärnblödning har slått mig i tanken oxå, men hur skulle det gått till?
Han äter nu normalt (har köpt lite lyx Gormetmat till honom) han kissar och bajsar och leker mer än gärna, men när han hoppar är han lite dålig i balansen (han hoppar väääldigt högt) men han är ju helt klart bättre nu än när jag skrev inlägget.
Han sover dock väldigt mycket men är ändå kelig.. Konstigt dedär:/
13 Har du vara i kontakt med nån vetrinär?
Min tanke for till vingelsjukan först. Sen funderade jag om det kan vara något med öronen, ….
Det här står bland annat på nedan länk
Öronskabb är en parasitsjukdom som visar sig genom att din katt kliar sig kraftigt och ofta. Öronen brukar också fyllas med ett svartbrunt sekret. Ibland kan du se de små skabbdjuren med blotta ögat. Om skabben sprider sig ner i örongången kan katten få problem med balansen. Därför ska du låta en veterinär behandla katten omgående.

han har ingenting i öronen, kliar sig bara ibland som alla katter gör. Nej, har bara ringt och de sa att jag skulle avvakta och komma in ifall det blev värre, men det har det inte blivit.
Nu äter han liksom precis som vanligt och går till och med på lådan frivilligt (annars brukar han sitta och mjaua vid dörren) han leker som vanligt och är kelig. Den ända skillnaden är väl att han inte är lika sugen på att gå ut längre, vilket är skönt för min del. Annars sitter han alltid vid dörren och vill ut och kommer inte fören han är hungrig -typ.
För i vanliga fall brukar min pappa släppa ut honom innan frukost, runt 06.00, så brukar jag ropa in honom ca 08.00.
Men nu kommer han in när pappa åker till jobbet, vilket är vid 06.15.Så det kanske har hänt något ute som gör att han inte är så sugen på att vara ute, eller så tycker han kanske att det är kallt
Näe, jag vet ärligt talat inte. Men han lider ju inte nu och jag ser inte längre att han vinglar eller något, lite när jag leker med honom och han hoppar jättehögt, landningen är ibland lite ostabil men det är inte så mycket längre.