Hetsäter?
Mina två kattungar Link o Zelda som är nu 14 veckor äter vekligen mycket.
Just nu äter de både torrfoder för juniorer och blötmat för juniorer, jag fyller en hel skål med torrfoder åt de, och de verkligen hetsäter, de står och äter tills minst av halva skålen är tom.
Jag testade att fylla halva två gånger om dagen, men då äter de upp allt o den står tom tills jag fyller på den igen på kvällen.
De är avmaskade och var inte undernärda när jag fick de heller, så mat har de fått.
Sen dricker de i mängder. Jag har en ganska står skål som de dricker upp på en dag.
De andra katterna jag har haft har aldrig vart så här, varken i maten eller med drickandet! /:
De får Royal Canin för småttingar!
Jag skrev ett annat inlägg som heter "Mer vilda än tama".
Där jag förklarade hur de levde innan, men skriver det igen. (:
De var 6 katter, 3 vuxna o 3 kattungar instängda i ett kök med en kattlåda. De var jätte skygga när de kom, men de är nu väldigt sociala, vart man än går så ska de med, o sitter man vid datorn ska de ligga framför skärmen, går man på toa oavsett om det är på natten ska de med.
Men de har som sagt inte haft de bra i detta förra hemmet.
Det ar inte speciellt ovanligt att katter drar pa sig ett liknande beteende eftersom de har behovt overlevt genom att den som ater forst och mest och snabbast ar den som far mat formodligen men det kommer nog att avta nar dom blivit lite aldre och fattat att de inte behover gora det langre, formodligen
Medarbetare på matlust
Okej! (: Tack för tipset! (:
En sexmånaders hona jag tog hem när hon var 12 veckor gjorde samma sak förr. Det tog några veckor innan hon insåg att det finns mat så att det räcker. Hon behöver inte äta upp allt hon ser. Nu är jag hemma hela dagarna och jag har fem katter, de får mat ungefär fyra gånger per dag, ibland mer. Det blir ganska lite mat per katt per gång men det räcker så att de är nöjda.
#5 okej, för de verkligen hetsäter. Men som ni båda sa, det avtar förhoppningsvis snart. De har bott här i 1½ vecka nu. (:
Ha fri tillgång på både torr-och blötmat så förstår dom snart att det alltid finns mat att tillgå.