Umgås med eran katt?
Hur mycket är ni med eran katt varje dag?
Jag är alltid med min katt från när jag kommer hem från skolan tills jag ska tillbaka till skolan nästa dag igen. Brukar välja bort saker för att hon ska slippa vara själv. (och jag tycker ju ändå att det är skönt att slippa fara iväg)
På helgerna är jag i princip med henne hela tiden, om jag inte far till en kompis. Brukar försöka vara hemma så mycket under min lediga tid som jag kan.
Brukar aldrig sova borta heller även fast det är någon annan som är hemma - hon blir jätte orolig om jag inte kommer hem när man ska sova.
Bra gjort att du håller dig hemma så mycket med din katt. Jag är nästan alltid hemma och sedan 1978 har någon så gott som alltid varit hemma, barnpassning, arbetat hemma och nu pensionär så det är mer en fråga hur mycket mina katter är med mig för de är ute rätt mycket iaf under sommarhalvåret.
#1 Förstår inte vissa som skaffar katt och sedan aldrig är hemma - helt onödigt!
En som jag känner kan åka bort en helg och har kattvakt som kommer dit och ger mat och vatten och är kvar en timma. Tycker lite synd om katten faktiskt.
Vissa tänkter "men det är bara en helg" men jag tycker att det är taskigt! Har svårt att lämna min katt en natt, även fast någon är hemma…
AKTIV tid med katten vet jag inte, då han vanligtvis sover sig igenom dagarna. Vi busar en hel del på kvällen och morgonen däremot :).
Men jag "är" annars med katten cirka 20 timmar per dygn. Läser på distans så jag är borta när jag extrajobbar någon timme om dagen, handlar etc. Och så är han ute någon timme per dag också.
Knäppkatten <3
#3 Gud så söt katt! Min katt vill också pressa sig sådär i skålar, haha :)
har i och för sig inte haft min gosse så länge men jag spenderar all min fritid med honom och som tur är har vi väldigt mkt egen studietid med få föreläsningar så det flesta dagar är jag hemma hela dygnen annar är jag som mest borta ett par timmar och då sover han mest. Ska förhoppningsvis få hem en jourkatt som sällskap då kattungar (helst) skall ha det.
märker att han inte tycker jag är den bästa lekkamraten även om jag är toppen att mysa med hihi
Jag är ju inte hemma hela dagarna direkt och emellanåt så åker jag bort över en natt eller helg då mina föräldrar och svärfar bor en bit bort men jag är annars hemma ganska mycket. Dock umgås jag ju inte regelrätt med de hela tiden då de sover, jag sover och de roar sig själva rätt bra. Har just nu fem katter hemma. De har alltid varandra och nästan hela tiden nån människa hemma men inte alltid.
Jag är hemma mycket, men jag ÄR inte med dem hela tiden. Sen måste man ju kunna ha en fritid också trots husdjur, jag tycker inte att man ska känna sig låst eller känna att man inte kan ha ett socialt liv.
Här är ofta någon hemma katten går o leker mycket själv han är ingen kelkatt mot oss
Men han är sällskapssjuk och det betyder han är gärna i samma rum som oss. kelkatt är han med dottern :) leker o sånt gör vi med honom då vi kastar en boll o han hämntar den, eller så leker jag med fjädervippan.
ja jag hade dåligt samvete i dag, sambon borta hela dagen(inte hemma än) och jag fick åka till Uddevalla i morse. Sällsynt att huset står tomt här, men i dag hände det i ca 5 timmar.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Så ofta dem vill :)
Findus är i regel ute hela dagarna stort sätt.
Fia är ingen social katt, bättre att sova i sängen/soffan tycker hon,
Men så ofta dem vill :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Så mycket jag kan ungefär.
Min hon katt är dock nästan aldrig hemma då hon varit vildkatt oxh trivs i skogen.
Men nu när vintern närmar sig är hon hemma allt oftare ;)
Men min andra katt går det inte att komma undan :P
Han möter mig vid dörren när jag kommer hem, sen busar vi en stund sen blire gos paus!
Sen sover han med mig i sängen.
Men självklart blir han aldrig tvingad.
Känner han för att gosa då gosar vi ;)