Litter Kvitter
Någon som har provat? Funderar på att köpa..

Nej skulle aldrig falla mig in.
Stolt ägare till tre La permer
Nix. Här är det lådor som gäller o kommer alltid att vara så.
Jag skulle vilja ha en lösning där man sätter en kattlåda med galler som inte släpper igenom lagom grovt grus. I min fanatsi ser jag hur kisset skulle rinns igenom och bajset skalle jag kunna ta undan med en spade och sedan skölja gruset med duschen.
Alla lösningar som minskar åtgången av kattströ är ett sätt att ta miljöhänsyn. Att som nu en del Kattsand tillverkas i Kanada för att transporteras till Sverige. Den använda sanden ska i många kommuner slutligen köras till tippen för deponi.
#3 Testa o gör en själv? Följ samma princip som de som gjort egna peewee-lådor men borra många små hål istället för lite större hål? Tar lite tid klart men fullt möjligt att göra. Sen får man väl kanske använda någon akvariegrus av något slag om man vill kunna skölja av det?
Provar du vill vi se en tråd med bilder på hur du tillverkar lådan o utvärdering om den funkar :D
Jag har provat lite och sett att akvariegrus är för smått. Fungerar bättre med lite grövre sort som jag köpte hos ett lastbilsföretag.
Problemet är att få till något som passar över toaletten. Finns det någon som har några förslag för den detaljen?
Jaha så du ska ha den stående på toaletten menar du? Som en litter kwitter fast utan hål. Jag trodde du menade en vanlig kattlåda med samma princip som pee wee fast med grus istället för pellets. Nä då vet jag inte.
#5 En litter kvitter med borrade hål i?
# 7 Har funderat på den möjligheten men har inte haft tillfälle att se en Litter Twitter mer än på bild. Finns de att köpa i Stockholm?
#8 De finns garanterat nånstans i stockholm.
coolstuff säljer ju och sen finns det fler ställen att beställa ifrån :)
är det lika lätt att lära katten att kissa i toan som de säger på tv? Såg detta på animals planet på ett program som heter typ your pets want this. Igentligen borde det stå you wants this. Vissa saker (uppfinningar) är helt onödiga medan vissa är bra. Har någon här sett programmet?