spyr
hej min ena katt spyr upp maten hon äter känns ej så skoj o komma hem o torka upp spyor på möblerna..
coh sen har jag ett annat problem som jag har tagit upp o de e att en av katterna bajsar i hallen fast jag har 2 lådor o nu har jag prova all katt sand snart som finns men han bajsar ändå tror de är för jag har taig in en ny katt för han bajsa ej så förut…
Spyr katten bitar av maten?
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
ibland är de mat annars är de en stor brun sörja
Är alla katter kastrerade?
ja båda katterna är det…
Tänkte om det alltid var mat hon spydde! men det var det inte samma problem som vi hade.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Ställ mat eller en av lådorna där katten bajsar. Vad ger du för mat?
TS: Det verkar som att katten spytt en längre tid eftersom du uttrycker dig som du gör. Om en katt spyr mer än ett par gånger inom ett dygn är det läge för ett besök hos veterinären omgående.
Ditt problem med att katten bajsar bredvid lådan är sådant som kan hända när man har katt. Om katten är frisk är det med stor sannolikhet en protest mot något i kattens liv. Jag skulle dock kolla hos veterinären så att katten inte är sjuk, t ex problem med analsäckarna. Om katten inte är sjuk får du försöka komma på varför katten bajsar på golvet. Det kan ju vara så att katten inte trivs över huvud taget i den miljö som du kan erbjuda den.
Har man katt får man bereda sig på incidenter som att det blir spyor, bajs och kiss nästan var som helst och ändå gilla läget. Gläd dig åt att ingen av katterna kissar i soffan, din säng eller varför inte på ditt matbord om du råkat lägga en tidning där.
Lycka till med dina katter och träna på att gilla läget i alla lägen!

TS skrev en tråd i juli om att katten bajsar utanför lådan och börjar se "allmänt seg" ut.