Favoritleksaker!
Hej!
Vad tycker era katter är roligast att leka med? Hade gärna förnyat leksaksförrådet lite. Jag kan ju börja. Min lille herre, Toulouse kastrerad snart ettårig huskatt gillar att leka med.
3) En hårig kattvippa med någon sorts bjällra längst ut, och en fluffig fågelleksak med pipljud. Endast om matte eller husse håller i snöret dock.
2) En badkarspropp :D. Den rasslar, den snurrar, den rullar ojämnt (så han kan sitta och leka med den själv). Den var rolig i en heeel veecka..
1) Och så favoriten: Hans lilla kattunnel. Så fort han går in i denna tunnel vet vi att han vill att vi ska börja busa med honom :). Det bästa är att kasta in leksaker som låter i den och sedan skaka på tunneln och/eller dra den fram och tillbaka, då jävlar blir det fart på honom.
Hedersomnämnande:
Att jaga och bli jagad av husse och matte i lägenheten är nog det roligaste som finns. Men bara korta stunder, annars vet man ju inte om det är på allvar eller inte och det är ju lite läskigt ;).
På bilden hade vi precis mottagit en beställning från foderbilen (?) eller kanske djurmaxi. Där syns både vippan och den lilla färgglada fågeln.
Laserpekare, Vippan "the bird" och ikeas möss och råttor som jag skrivit om i inlägget:
http://katter.ifokus.se/discussions/4eb2138888f47210350008f0-kattleksaker-och-god-garning-i-ett
Sen köpte vi just en kattmatspyramid från Cat it Senses vilket fungerar bra hittills:
http://www.supercat.se/aktiverings-kattleksaker/cat-it-senses-food-maze-foderlabyrint.html
/Fridaybrew
Helt klart Da bird! Min katt blir som förbytt så fort han ser mig ta fram den. Tyvärr är han en så duktig jaktkisse att han ofta vägrar släppa när han fångat den och kryper in under soffan och "morrar" och tuggar på den…
Annars älskar han kattmyntaleksakerna från Yeowww, supertåliga stinkande denimtygsgrejer att bära omkring på och brottas med. Måste säga att supercat.se har riktigt många bra kvalitetsleksaker, det är ju inte så kul med saker som leks sönder direkt.
Da bird var FÖR rolig tyckte alla katter här hemma. Omöjligt att busa med da bird när femton katter vill ha den 
Kattmatspyramiden har jag och den har en av mina jourisar kommit på att om man välter den så går det fortare att gluffsa i sig det som finns i den.
Aww, vilken liten sötis! Ser precis ut som min hankatt (fast mindre).
Båda mina katter älskar sånna där små pälsmöss, typ 4 cm stora. De kastar upp dem i luften och petar in dem bakom saker så att de måste sitta och lurpassa på dem. Hur kul som helst, tydligen!
Jag är säkert världens kycklingmamma, men jag vill inte ge dem saker med kattmynta i, för det känns som att jag ger dem droger då.
Jag är nog lite knäpp! Hehe 
Annars gillar de även en grej jag köpt från foderbilen.se , det är en rund ställning med bollar inuti som katterna kan tassa på och då åker bollen runt ett helt varv, det är tydligen väldigt spännande. Fast nu börjar de tröttna på den, så jag ska ställa undan den ett tag och ta fram den om några månader…då borde den vara rolig igen. 
Har köpt en sån där aktiveringsboll som det trillar ut godis ur när man rullar den, men den var för stor och låter för mycket för att de ska gilla den.
Men den allra bästa grejen att leka med är så klart…varandra! Tänk hur länge man kan hålla på och jaga varandra fram och tillbaka, för att sedan bli helt utmattad och somna i en mysig liten katthög!
Jag fick en fjädervippa av mammas kompis och mina katter älskar den. Den är som två-i-en för ena katten leker med fjädrarna och andra katten med andra sidan, pinnen altså. Fast inte samtidigt för "fjädergalningen" vill leka med sina fjädrar ifred 
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
#5: Åh, en sån hade vi förut! Den var jättekul. Katterna åt upp fjädrarna och sprang sedan omkring med pinnen i munnen…såg lite läskigt ut när de sprang rakt in i väggen med pinnen före. 
Oj, det låter ju onekligen som att jag borde skaffa en Da Bird :). Har även tittat på den "rundelleksak" som #5 nämner, så tror det blir en beställning på dessa två. Min katt uppskattade heller inte aktiveringsbollarna av samma anledning - trist, då vi har typ tre stycken..
Förhoppningsvis ska han snart få en kattkompis också! Så de ouppskattade leksakerna kanske får en ny användare då.
Oj, vad är inte roligt? Min feta hankatt älskar bollar. Han vill gärna att man sparkar bollarna mot han så sparkar han tillbaka. Han ligger mer på sidan då, fångar med framtassarna och sparkar iväg med baktassarna. Toalettpapper som sitter på toarullshållaren. Dasspapper i slamsor är kul… Laserpekaren. Min långhåriga hane älskar små möss, de bär han runt på och skriker sig blå… Min svarta hona älskar fjädervippor och enbart fjädervippor. Som liten lekte hon med en fladdermusgosnalle som var större än hon själv. Ibland hittar hon den fortfarande sex år senare och dödar den… Min sköldpadda busar inte så gärna med saker. Mest kompisarna. Inte så gärna nå annat. Ja, laserpekaren då. Men inget annat. Kattungen leker med allt som rör sig. Gärna kaninens bajs av nån anledning. Hon är helt vild och galen som kattungar brukar vara. :-)
Vi ger våra katter Mjau blötmat från tetrapacken. När vi öppnar en ny förpackning blir det en flärp som vår hona älskar! När hon tar en sån flärp och doppar den i vattenskålen vet man att hon strax lägger den framför fötterna på mig eller sambon, då är det bara att börja kasta den i klösträdet så hon kan hoppa efter :) Så håller det på tills hon blir trött och går och lägger sig ;)
Flärpar och sådana där styva band som sitter runt bokpaketer, när man beställer via nätet.
Annars har jag försökt med amigurumiorm, välpreparerad med kattmynta. noll intresse
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_