Tumör
Hej alla kattvänner.
Tänkte om jag kunde få fråga vad ni tror… (skulle vara skönt att vara lite förberedd innan jag ringer vet.)
Hur gör veterinärer vid juvertumör? (kissen är femton år gammal)
Joline:(
Om veterinären bedömer att kattan klarar narkos trots sin ålder opereras väl tumören bort. Kanske räcker det med en lätt narkos kompletterad med lokalbedövning. Se till att svälta kattan från midnatt dagen innan ni ska till veterinären.

Då finns det hopp iaf. Tack för de orden <3
En av mina honor var nästan 12 när hon skulle få knöl i juvret borttagen.Sövningen gick perfekt.Men när veterinären började operera fann hon hela kattan full med tumörer,så min kära fick somna in.Oväntat var det,men prognosen är aldrig bra vid juvertumörer.Jag hoppas det går bra för din vän,men var lite beredd på att det finns mer under huden.Lycka till.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Det finns många olika sorters tumörer så vi håller tummarna att det inte är alltför illa.
Tala om hur det går för missen hos veterinären.
Håller alla tassar här för att det går bra med din pisse!

Jag vet en katt som har flera juvertumörer. Hon har ett okänt förflutet tills för 1 år sedan och mår nu kanon där hon bor. Hon kommer inte opereras, det är alldeles för många småtumörer och inget att göra något åt, utan hon får leva så länge hon mår bra.

Fått en tid på måndag.. suck :(
#7 lycka till.

Vi fick inte in katten kvällen före så vi har ny tid idag (tisd) …
Lycka till!
Harrys sköna blogg - http://persernharry.blogspot.com/

Min lilla följeslagare sedan 15 år… Nu sover hon mitt lilla hjärta
/J
#11 Åh var det så illa.Jag är ledsen för din förlust av din kära vän.Tårarna stiger i mina ögon när jag skriver..
Vila i frid :(
Vet hur det känns att komma hem ensam utan liten vän.
Åh, så tråkigt…
Sov sött.
Harrys sköna blogg - http://persernharry.blogspot.com/
Beklagar sorgen :( Men hon har det fint i sin katthimmel nu

Ingen liten mjau som möter mig på trappan när jag kommer hem…
Tack för era fina ord, allihop <3