Hormoner?
Hur är det med hormonerna på katterna? KÖpte en kattunge för ca två månader sedan, redan när vi hämtade honom (12 veckor) så hade hans kulor ramlat ner.
Vi har sedan en hitte kattunge som var 5 veckor när han kom, som numera är 12 veckor och där har inga ramlar ner ännu.
Tillbaka till första katten så är han så på!! Han ska vara i ansiktet, skriker efter uppmärksamhet och är verkligen på oss hela tiden. Han är knappt självständig. Den lille kan ligga vid fötterna och sova, men den stora ska vara PÅ ansiktet för att vara nöjd, och ändå kommer han inte rikigt till ro för han måste byta "ställning" hela tiden eftersom han inte kan ligga still när vi kelar.
Klagar absolut inte! mera orolig om han har jobbigt med hormonerna eller något likande. Och tycker om att han pratar, men inte när han skriker hela tiden!
Det har inget med hormoner att göra att den ena katten beter sig som den gör. Kulorna ska vara nere vid 12 veckors ålder. Det är en av sakerna som kontrolleras vid en veterinärbesiktning. Han är knappast könsmogen ännu.
Är du säker på att den andra katten är en hane, det kan vara svårt att se skillnad på kattungar ibland. Se på fotona i artikeln nedan.
Ja, eller jag fick hjälp av hittekatter i fokus genom bilder och dem skrev att det garanterat var en pojke :)
tycker mig se nu att dem börjar komma kulor på den lille, dock är det väl skillnad på storlek :)
Dem ska det veterinär så fort jag fått ihop pengarna eftersom denna månad går till deras försäkringar.
då är väl den store bara väldigt kramsjuk :)
Kulorna ska ramla ner före fem veckors ålder. Kan du inte lägga in en bild på hur han ser ut nu? Kryptorchid heter det väl när båda kulorna ligger kvar i buken? Då måste man öppna som på en honkastrering och operera bort kulorna.
absolut, ska se om jag kan ta en bild på honom. Ska lägga ut en ny tråd om stackarn nu angående mask =/
Om din kattunges testiklar inte har trillat ner annu ar din katt kryptorchid eller sa har han valdigt sma testiklar.
Det finns ju kattungar som har sa pass sma testiklar att bade erfarna uppfodare och veterinarer tror att det ar honor.
Katternas testiklar trillar inte ner som hos illrar eller hundar utan dom ar fullt utvecklade och nere vid fodseln, hos en del katter kan dom vandra upp igen efter fodseln men de ska trilla ner pa ratt plats innan ett par dagar/veckor annars ar katten kryptorchid som betyder att en eller tva testiklar antigen saknas eller sitter kvar i buken.
Medarbetare på matlust
Känn med händerna, kulorna känner man lätt.
jo men dem är nog där :) bara han inte är en tjej ;)
Förresten går det bra att kastrera den äldre kissen nu om han var 12 veckor för två månader sen :)
Okej, tänkte jag skulle vänta med det tills jag har råd att vaccinera och chippa dem samditigt :)
Misstäker att den äldre kissen kan ha något slags nolskvalster eller vad det heter, han andas tungt när han sover och sover alltid med öppen mun
#12 Ja det är väl inte bråttom antar jag :P
Näe hoppas jag kan vänta ett tag till , denna månad går till deras försäkringar :)
Kontakta en veterinär om katten andas med öppen mun. Det kan vara tecken på snuva.

#13 Katter kan inte få noskvalster.
Ta katten till en veterinär för koll.
Stolt ägare till tre La permer
Ja, Katten ska till veterinär