Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 2125 ggr
MillaJ
0

Nån som "helrakat" en långhårig katt?

Håller på och funderar på om jag ska klippa min Birma, eller ja -vet inte riktigt vad jag ska göra.
Han har lång päls och när han tvättar sig på bröstet tex så fastnar pälsen i munnen (en gång tovade det sig som garn och jag fick dra upp ur halsen) och det är ju inte alls bra. Då klippte jag ner honom något på bröstet iallafall.
Och nu ikväll har han spytt upp mat och jag tror att det beror på päls som irriterar.

Jag borstar honom för att bli av med överflödig päls men det verkar inte räcka. Hur gör ni med långhåriga katter?

Jourhemmet
0

Använd furminator, klart du inte ska klippa ner hans fina päls.

Sophey
0

Jag borstar mina katter som ar langhariga och om det ar lojligt lang pals nagonstans trimmar jag bara ner topparna lite pa det stallet. Det syns inte, katten lider inte av det men det blir mer latthanterligt for bade katten och mig.

Jag har hort att furminatorn inte ska vara bra mot birmans pals.

Medarbetare på matlust

Hawknestgrove
0

Det finns något som heter Klittenkam, det är väldigt bra att ta bort tovor med. Den skär sönder tovorna på längden. Sök även på tovskärare….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[Thiah]
0

Min blandraskatt har jag  nog behövt klippa ner 2 gånger. Hans päls bara tovar sig och blir som rastaflätor och han låter inte mig borsta den tillräckligt mycket. Fast han gillar sin furminator och den hjälper ju lite (skulle hjälpa mera om jag fick klippa honom)