Crazy kattunge!
Okej, har min lilla dam Malin här hemma på snart 6 månader som måste vara dem mest galnaste katten jag någonsin haft!
Kan först tilläga att hon kastrerades i tisdags. Åkte in med henne till 08.15 och hämtade henne 14.00 (hon var redan vaken och pigg?). När vi kom hem så skulle jag låta henne sitta i buren ett tag på toaletten så narkosen skulle gå ur henne lute gran.
Kan säga det gick inte. Efter en halvtimme släppte jag ut henne och det första hon gör, är att springa fram till hennes älskade leksaker och leka… okej, kattunge visst hon vill leka det får hon, inte mig emot. Bara ha koll på magen hennes.
Efter det, var hon vaken 24 timmar och sov inte en enda gång. Det var en av de tuffaste nätterna jag någonsin haft xD
Kvällen efter börjar hon sova och sova och sova. Slutade med att hon sov 38 timmar.
Nu är hon sig själv igen men jag ska nämna en sak till. Hon började till och med hoppa samma dag så jag sprang ju efter henne som en hönsmamma för att få henne att inte hoppa. Inte det lättaste för den här katten har världens energi som jag inte alls vet var hon får ifrån.
Trotr att hon gjort allt detta så har såret under hennes mage klarat sig extremt bra. Hon är bara svullen men svullnaden är på väg ner nu. Okej, har haft en gäng massa katter som aldrig, då menar jag ALDRIG haft sådan här energi. Och jag leker med henne flera ggr om dagen och går ut med henne 1 timme om dagen (hon är väldigt tunnpälsad så nu i vintertiden blir vi nog inte ute så länge) och inget verkar hjälpa.
Hon kanske sover 1 ½ timme sen är det full rulle igen. Någon med en lila galen energikatt som jag? xD
Yngre katter brukar piggna till kvickt efter en kastrering. Speciellt om de får en uppvakningsspruta hos vetten. Lite lagom svettigt att hålla koll på dem, om man har varit iväg och kastrerat flera kissar samtidigt.
Kan tänka mig att arbette blir lite tuffare då. Fast nu har hon somnat någonstans xD
Jo duracellkatter känner vi till :)
Min 8-åriga kattdam opererades i tassen i fredags och när jag hämtade henne sa de ingen mat inget vatten förrän hon är riktigt vaken. Det var full rulle direkt vi kom hem…
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
#3 Haha här med. Hon åt mat med stort nöje och drack vatten som om inget hänt henne :P
Oj låter som verkligen full fart. Mina katter har varit nästintill halvsovande när vi fått hem dem. Senast i våras kastrerades min lilla hona. Det tog flera timmar innan hon tog och gick ifrån filten där jag la henne. Blev nästan orolig.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
#5 Se där! Min lite äldre katt på 4 ½ (som är min gamla dam som jag kallar henne) kastrerades då hon var 1 ½ år ungefär och hon var ju sjukt sovande. Hoppade gjorde hon men leklusten försvann från henne.
Hon kanske har sina tokryck men leker gör hon ladrig längre. Om du inte erbjuder henne kattmynta godisar eller kattmynta att hålla på att rulla sig i (Haha, lite så där hennes drog) xD
Våra katter (kullsyskon 1 hane, 1 hona) hade tratt de första dagarna efter kastrering och oj oj oj vad de tyckte synd om sig själva. Sedan var det fullfart igen. Nu är de 2,5 år gamla och kör fortfarande trapp-race klockan tre på mogonen.
#7 Min fick ingen tratt över huvudtaget :o
Men då min äldsta katt kastrerades så fick hon tratt. Jag vet inte om det berode på stygnen då. Malin fick stygn som syddes inåt med Akrelei (min äldsta) fick synliga stygn och därmed tratt. Stackars fick ha tratt lite mer än en vecka eftersom hon bet på stygnen ^^
#8 Ja, jag det beror nog på hur de har sytt ihop. Jag minns inte riktigt, men jag tror veterinären trodde att de skulle slicka på varandra också eftersom de var två.
#9 Kan ju vara så med. Valde som sagt nu att kastrera Malin tidigare tills hennes kompis skulle komma upp :)
Kan ju också bero på att jag sagt åt dem på Blå Stjärnan att de inte fick söva henne för kastrationen för nära åtta år sedan att de måste undersöka hennes nosgångar eftersom hon blev så lätt anfådd när vi lekte. Visade sig att hon var trång i nosgångarna och då kan jag misstänka att de vill se att hon är ordentligt vaken innan de släpper iväg henne hem.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_