Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2304 ggr
viktoria91
0

Vampyr?!

Min ena katt, runt året gammal har väldigt vassa hörntänder i överkäken. Har nu upptäckt att hjon har liksom blåsor på underkäken där hörntänderna ligger emot, kan man slipa ner tänderna lite så dem inte blir så spetsiga? Ska självklart ringa veterinär men undrar om någon har erfarenhet eller tankar kring detta.

Jourhemmet
0

Nej man kan inte slipa ner katters tänder. Boka tid till vet om du är orolig över hur hon ser ut.

viktoria91
0

#1 Som jag sade i inlägget ska jag ta kontakt med vet och åka in med henne.

IceJossan
1

Jorå veterinären kan slipa ner tänderna om det behövs, vilket det verkar göra. Det har jag varit med om på minst en katt.

viktoria91
0

#3 Tack! Vekar konstigt om man inte skulle kunna göra det, vet människor som fått sina hörntänder nerslipade. Hur går dte till? Vad kostar det ca?

AnnaMaja0
1

Har också haft en katt vi fick slipa ner en hörntand på för att den var en aning sned och då irriterade tandköttet. Katten blev sövd för att veterinären skulle kunna komma åt att jobba i lugn och ro. Men det var snabbt gjort. Minns inte vad det kostade, det är dessutom några år sen. Men jag minns att det blev väldigt bra och att katten blev bra i munnen efteråt 😊

IceJossan
0

#4: Jag har bara fått det gjort på katthemskatter så jag har aldrig betalat själv. Har ingen aning om vad det kostar och vet heller inte vad för instrument/verktyg de använder.

Sophey
0

Du kan nog fa reda pa det pa iller forumet faktist da en del illrars tander har blivit nerslipade. Det ar ju samma procedur Flört

Medarbetare på matlust

viktoria91
0

#5 och #6Tack för svaren. Detta är en katt som kommer från en kattsmalare som jag tog emot. Nedsövning räknade jag med att dte skulle bli, bara dte blir bra så. =)

#7 men illrar är ju läskiga. ;)

Sophey
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns ingenting laskigt i en iller, det ser du val?? Flört

Medarbetare på matlust

viktoria91
0

#9 Vi hade en katt som blev biten av en vild iller innan sen dess har jag aldrig gillat illrar, sen ser dem lite mordiska ut.:-P

elsasputte
0

#9 hihi ligger den och sover ? :)

Sophey
0

10. Det var trakigt att hora men du ska inte domma samtliga illrar for vad en vildiller gjort. Tamillrar ar oftast hur snalla som helst ihop med andra djur som katter och hundar Flört

11. Japp!

Medarbetare på matlust

viktoria91
0

#12 Dem sr så roliga ut när dem springer illrar. =)

Sophey
1

13 Ja… fast de poppar ju runt i luften som ett litet popcorn om de ar lyckliga nar de springer… det ser lite lustigt ut… hoppar de in i en vagg blir de bara gladare… :P

Medarbetare på matlust

viktoria91
0

#13 Tror jag ska putta in en katt och väggen och se om den blir glad. ;P

Sophey
0

Hahaha! Ja du, nar illern blir lite hyperaktivt glad och lekfull star katterna bara och undrar vad f… haller han pa med?

Medarbetare på matlust

[Catteklina]
1

Inte ser denna tösen mordisk ut Kyss

Sophey
0

Men fy vad sot hon var! Pastell och allt Kyss

Medarbetare på matlust

[Catteklina]
1

#18 Hon tackar så mycket & gör sitt bästa framför kameran Glad

Sophey
0

Pastellflickor ar ju bara for gulliga Oskyldig

Medarbetare på matlust

MaaariaS
0

#17 såå snuttig…stor puss från mejKyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

UlrikaD
1

Faaarlig!Flört

[Catteklina]
0

#21 Pussar älskar hon Kyss

#22 Ser hemskt farlig ut Flört Farligt skönt ut i alla fall!

Sophey
0

Ulrika…Du vet vad jag tycker om dina silverhonor… Hur fungerar det med hollandaren? Skrattande

Medarbetare på matlust

UlrikaD
0

#24 Perfekt. Kärlek från alla håll och kanter:)

Sophey
0

25. Underbart! Du far dela med dig av lite nya bilder pa grabben pa illerSkrattande

Medarbetare på matlust

UlrikaD
0

Dålig på bilder. Borde egentligen ta nya bilder på Gwen som fått sin vinterpäls. Är alldeles silvervit och fluffig och ser ut som en isprinsessa.

Sophey
0

Du far ta och bli lite battre nar det kommer till bilder Skrattande Jag vill se tjusiga Gwen i vinter jacka!

Medarbetare på matlust

viktoria91
0

Deras nosar ser väldigt pussvänliga ut måste jag erkänna. ;)

Tandläkartid är iaf bokad till kisen på torsdag kl 11. =)