Min busiga Simba!
Skulle lägga in bild på katten men det funkade inte

Vet inte vad du menar med skogskatt men Norska Skogkatter är nog inte direkt kända för att vara busiga.
Stolt ägare till tre La permer

Har fyra Norska Skogkatter. Ingen av dem är speciellt busig :) Min huskatt är däremot busig
Jag har en Norsk skogkatt här hemma och han är inte speciellt busig… Får kanske ett ryck om dagen, men inte mer :)
mina föräldrars blandis har norsk skogskatt i sig och han kan man då inte säga är busig^^ han är kung så det är väl under hans värdighet
*fniss*

Från vilken uppfödare kommer din katt?Vad är det för uppfödare som avlar så att kattungarna inte kan registreras?
Norsk Skogkatt är ju en ras det är däremot inte Norsk skogskatt
Stolt ägare till tre La permer
#7 Så är det.Och norska skogskattblandningar har aldrig sett en Norsk Skogkatt.De är långhåriga huskatter,tänk att det ska vara så svårt?Så fort en katt är långhårig så är den skogis eller skogisblandning..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#8 Varför denna elakhet mot Nickenikita? Hon vill dela med sig av att hon har en busig katt och ställer en trevlig fråga?
Ja här är det minsann otrevliga människor….
Men måste folk bli otrevliga bara för en sån saks skull. Är det inte mycket roligare att glädjas åt saken, eller lägga fram saker på ett trevligt sätt.
För man behöver ju inte få sitt huvud avhuggdt bara för et litet skrivfel, eller en pytteliten missuppfattning. 
Det är ju frågan om hennes katt är mer busig än andra katter. Med den blandningen som Nikenikitas katt har som frågan gäller.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
TS: Jag har en hona som är hälften Norsk Skogkatt som är alldeles för förmäm för att vara busig. Min lilleman Spencer är 75% Norsk Skogkatt och väldigt busig, men han är ju bara 5 månader än så länge, så det är ju inte så konstigt 😊 Min bondkattshane är dock extremt busig trots sina snart 6 år. Syskonparet som jag hade innan dessa var renrasiga Norska Skogkatter och inte speciellt busiga mer än när dom var små. Det handlar nog mer om kattens personlighet gissar jag, de är olika precis som vi människor 😃 Visst kan jag hålla med om att benämningen skogisblandning ibland används lite frikostigt, men det var ju inte vad den här tråden handlade om 😉
Katter.ifokus i ett nötskal!

Vi hade en renrasig skogkatt och han var inte särskilt busig innan det kom in rexar (som det är full rulle i). då blev han lika busig som dem så jag tror det beror på individen och vem de bor med.
Vilken söt kisse du har
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Vi som inte har renrasiga katter är inte insatt i vad de olika raserna heter och betydelsen av deras ras.
Nickes katt är bara 7 månader tror jag och då är väl de flesta katterna busiga men denna Simba är extra busig *vild*
Ingen har förklarat skillnad på Skogkatt och Skogskatt och för mig spelar det heller ingen roll. Vi har hemma hos oss tre fröknar och en är långhårig, en korthårig och grårandig samt den tredje är svart och vit *huskatter*
När vi köpte den långhåriga för 13 år sedan var säljaren helt säker på att det var Skogskatt i henne men för oss spelar det ingen roll. Vi älskar alla tre katterna lika mycket och lika med de två katter som vi har mist.
Vi har däremot en hund som är renrasig och hon ser förnäm ut då hon går ute på promenad men inne kan hon lägga bort det och vara mycket busig. Har renrasighet något med uppförande att göra? Vad jag vet så leker alla katter då det är en träning inför jakt som är kattens instinkt.
En fråga: är Katter.ifokus en sajt som handlar om renrasiga katter eller en sajt om katter i allmänhet?
Tack Mona22 för dom vänliga orden, blev glad
AnnaMaja0. nej det handlade inte om raser, bara hur busig min Simba är
Jag har 2 Norsk Skogkatt och de busar varje dag. Mina 2 katter är 3 år och är vuxna.
Christine, Chris
"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"
Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se