Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2334 ggr
[Mini.and.kitty.]
4

min katt bits

Kommer  ni ihåg att jag skrev om att min katt bajsar i badkaret ??

det har löst sig,hon gör inte det sålänge ! men nu började hon bits !! När vem som hälst går förbi henne börjar hon atakera !

sista gången hoppade hon på min syster näe hon sovhon håll på att riva sönder henne !!

fast min hund väckte mig så jag slängde ut henne och sa fy ! hn komm inte tillbaka ännu hon är ute typ i en vecka  nu..

vet ni varför hon bits ?? Jag tror att det är något fel på denna katten :(

Sophey
1

Understimulerad? Fel miljö för henne? Hon visar ju tydligt att någonting är fel eftersom hon har dessa beteenden.

Medarbetare på matlust

Suzi.shih-tzu
0

men vad är det som kan vara fel ?

Amorell
1

Har katten varit borta en vecka sen du slängde ut henne eller läser jag fel? :S

~ Ysmn

MonicaLagerquist
10

TS- Jag tror att katten är det nog inget större fel på förrutom att hon har hamnat hos fel matte.

Stolt ägare till tre La permer

[Anunnaki]
3

# 4 Håller med dig, Monica!

TS: Man får bara inte slänga ut en katt som man har asvaret för och som dessutom har talat om att något är fel. Du måste nu se till att du hittar katten omgående.

IceJossan
10

Stackars katt! Vara missnöjd med tillvaron och tala om det genom att bajsa i badkaret, sen när bägaren rinner över (antagligen pga att hon mår dåligt hemma) och hon säger ifrån med hela kroppen att hon mår skit så blir hon utslängd! Klart som fan att hon inte kommer hem igen! Men vad händer med henne nu? Har hon blivit påkörd, misshandlad, bortjagad, attackerad av andra djur? Stackars katt! Hoppas innerligt att hon mår bra och hittar ett nytt hem där hon blir förstådd!

Eine
7

TS.Du ska nog inte ha katter.Vilket otroligt dåligt sätt att behandla en katt på.Du älskar henne inte och det känner hon!Skulle du göra samma sak med hunden?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Rumblebee
6

Först och främt tycker jag att ni, hela familjen bör leta reda på eran katt, och sedan ta henne till en veterinär för en hälsokoll så att hon verkligen är frisk.

Sedan gå över erat hem. Är det något hemma som kan ha förändrats sedan hon flyttade hem som hon inte gillar? Vad för slags aktivering får hon? Och hur ofta blir hon kelad med?

Katter är relativt självständiga (i jämförelse med en hund), men dom måste fortfarande få sin dos med uppmärksamhet från sina ägare. Så det går inte att bara skaffa en katt och förlita sig på att den kan sysselsätta sig själv och må bra.

Att hon oprovocerat(?) flög på din sovande syster, tyder ju helt klart på att något är galet, och att slänga ut katten hjälper verkligen inte, utan det måste redas ut ordentligt.

PumpkinQueen
3

Men, det var ju igår som du skrev att katten bajsar i badrummet? Hur kan du redan veta att den slutat med det? Om den dessutom varit borta i en vecka? Och är den kastrerad eller är den inte det?

Många frågetecken.Obestämd

PumpkinQueen
0

Bor du möjligtvis på landet? Glad

Delfinen
2

Förstår inte hur man kan kasta ut en katt bara för att den visar ett beteende som inte passar i stället för att ställa sig frågan varför.

Tror inte för ett ögonblick att det är något fel på katten. Mer på en person som till synes utan samvetskval kan kasta ut en katt som visar att den är missnöjd och missförstådd.

Ut och leta reda på katten NU. Se till att den stackaren kommer in i värmen. Vill du inte lägga ner arbete, tid och energi på att försöka komma underfund med varför katten är missnöjd är det bättre att du söker efter ett nytt hem till katten.

Jag hade själv en gång en katt som var ganska bitsk av sig. Hon kunde hugga som en hund, min dåvarande sambo blev biten i huvudet när han sov. Men hon blev inte utkastad utan vi började i stället fundera, holla koll och försöka komma underfund med varför. Och vi fann lösningen. När vi inte kelade med henne på exakt det sättet hon ville, exakt tidpunkt så bet hon. Hur skulle hon kunna förstå att man inte kan gosa när man sover?

UlrikaD
1

Det står på presentationen att TS är 12 år gammal.

Vet inte om det kan vara därför historien inte riktigt går ihop. Svårt att både bajsa i badkaret hela tiden, ha slutat med det samtidigt som man varit borta en vecka.

[Mini.and.kitty.]
0

asso inte deräkt kastat ut den..

typ jag sa typ fy till henne hela tiden och hon ställde sig framför dörren och jag släppte ut henne och sa fy…

inte slängde ut henne då men jag skrev så för att jag inte pallar skriva så mkt haha..

men nu är hon tillbaka och hon bits inte och bajsar inte i badkaret :) så allt är okej !!!

thildatessie
1

har inte läst vad ni andra har svarat med KASTRERA KATTEN!  om det är samma katt som det står om på en av dina två profiler så kastrera henne, hon har ju redan haft en kull för mycket och det kan vara därför hon rymmer..

Suzi.shih-tzu
0

JA vi har bokat tid os veterinaren !

Eine
0

#15 ett bra beslut!!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

UlrikaD
3

#15 När ska ni till veterinären?

Är det inte lättare om du håller dig till ett nick på iFokus, det blir väldigt förvirrande att läsa.

Suzi.shih-tzu
0

men jag har redan vart !

UlrikaD
0

#18 Du skrev att du hade bokat tid, jag frågade när, och då har du redan varit där?

Då fick du tid direkt då, vad bra.

Suzi.shih-tzu
0

ja när jag va där sa de att jag kan komma om 2 timmar för då kan veterinären ta hand om mini :)