Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1150 ggr
Whiskery
0

Sjukling?

Jag har en katt på runt 5 år, han är väldigt social och trots att han är döv så skriker han högre och mer än någon annan katt när han vill ha mat, när han vill in och han knakar också på fönsterutorna. En väldigt social katt, trots att han inte är ett big fan utav mysa så är han alltid bredvid oss, när vi äter så sitter han bredvid oss oss, när vi kollar på teve så ligger han bredvid soffan. Men på sistående har inte nån i familjen på fem pers sett honom, vi ser honom bara fem minuter per dag kanske och ingen har släppt ut honom, så han är någonstans i huset och trycker. Är han allvarligt sjuk?

UlrikaD
0

Kanske läge att leta fram honom och kolla hur han mår?

Whiskery
0

#1 Självfallet har vi gjort det, och han verkar friskt fysiskt sätt iallafall. Han är bara nere och sitter för sig själv och inte alls social som han brukar. Det har pågpått i ett par dagar, men tack för svaret i allafall :)

UlrikaD
0

#2 Det framgick inte riktigt av ditt inlägg.

Min personliga erfarenhet är väl att om ett djurs beteende drastiskt förändrar sig så är det någonting galet. Men om det är någonting galet såsom att det skett några förändringar hemmet som han inte trivs med eller att han är sjuk är ju svårt att säga när man inte känner honom.

Eine
0

Döva katter jamar väldigt högt,det är inte så konstigt,det är ju inte rösten det är fel påFlörtÄr han kastrerad?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Whiskery
0

#1 mina föräldrar har åkt iväg till Stockholm, och han trycker sig under deras säng. Men det var de även två tre dagar innan de åkte? #4 yes det är han, sen tre år tillbaka sen :) S

Eine
0

#5 Är han van med dig? Annars kan han känna sig osäker inför dig.Kissar och bajsar han som vanligt? Äter som vanligt?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Jourhemmet
0

Jag tycker att ni ska boka tid till veterinären för en ordentlig koll.