Tassaproblem
Orolig för min kattfröken.
När vi var ute senast slet hon ut en klo och nu får jag inte röra tassen och kolla så allt är okej.
Får känna försiktigt och ser att tassen inte är svullen eller att hon är febrig eller varm om tassen. Har även sett henne tvätta ordentligt där klon lossnat, men vill ju gärna spärra ut tassen så jag får se hur det ser ut, men då bits hon väser och vill inte vara med.
har kontaktat veterinär och ska dit i annat ärende på onsdag nästa vecka och då kan de kolla tassen också.
Är jag bara extra orolig kattmamma eller?
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Nej, det är du inte! Det är inte farligt det som du beskriver men det behöver kollas av veterinär och i värsta fall kan det bli en infektion som kräver antibiotika men om så skulle vara fallet måste du till veterinär tidigare än nästa onsdag.
Jo jag håller henne inne nu tills på onsdag och så länge det inte känns varmt eller ser svullet ut, så är det väl bara att avvakta och se.
_
Skulle tro det! Men bra att hon får vara inomhus tills hon ska till veterinären.
Hon är ju en äkta innekatt, som får gå ut i sele. Vi har haft tre promenader om dagen, eftersom hon enligt veterinären väger lite för mycket.
_
Nu är det bokat veterinärbesök imorgon, men då uppstår förståss frågan hur jag ska få loss pengar att betala för besöket, när jag inte får tag i personen som hjälper mig med ekonomin
Måste ju betala när jag hämtar katten.
Tack och lov att jag har henne försäkrad
_
Japp försäkring är superbra. Tack och lov har jag så jag får tillbaka för medicinerna också. Blå Stjärnan gjorde direktreglering med försäkringsbolaget, så jag behövde "bara" betala 528 kronor för besöket. Nu snubblar hon runt med en tratt på huvet och skakar baktassen febrilt för att bli av med bandaget.
Håller alla tummar och tår för att hon blir bra nu, så vi slipper fler dyra veterinärbesök.
_