Bra aktivering?
Någon där ute som har något bra tips på aktivering till katter, som stimulerar hjärnan? Inte bara att leka lite, utan något mer "rejält".
Har 3 katter, som jag jättegärna skulle vilja aktivera mer :) Något man kan köpa eller fixa själv, spelar ingen roll. Tar tacksamt emot alla tips!
Hakar på tråden! :)
Det finns ju olika aktiveringsbrädor till hundar, där man gömmer en godbit, så får dom sedan använda huvudet för att komma på hur dom ska få tag i godbiten. kanske det vore något?
Det kan nog absolut vara någonting :) Tack för tipset!
# 2 och # 3 Det finns aktiveringsbrädor för katter också. Det finns också bollar som man kan lägga torrmat i och sedan måste katten rulla bollen så att torrmatsbitarna ramlar ut ur ett hål i bollen.
Aha, att det fanns aktiveringsbrädor för katter visste jag inte :) En liknande sån boll har jag ju faktiskt nu när du nämner det!
Men min kissefröken bara tittar oförstående på foderbollen, trots att jag stoppat foder i den och preparerat med kattmynta. När jag sedan rullar bollen, går hon och gömmer sig, för hon gillar inte ljudet.
Däremot går det superbra att ta av dagens matranson och gömma några bitar här och där i lägenheten, så får hon klättra runt och leta själv
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Aha ok! Ja det kanske man skulle prova :) Tack för tipset!
Selen på och ut till nåt främmande ställe, en skog eller park kanske? Det var det enda som funkade på min siames när han var en överaktiv kattunge haha. Räckte med en timme så va han trött och nöjd sen. Ute får de massor med stimulans och intryck, särskilt om de inte varit där förut.
Ja det kan man också göra :) Jag bor mitt i stan och finns inte mycket grönområden i närheten, tyvärr.
Om du har en katt som blir motiverad av godis kanske klickerträning vore något?
Ja godis är en höjdare hos mina katter :) De kan "sitt" till exempel :)
Beställde faktiskt precis en klicker :) Så det ska bli intressant att se om de är villiga att lära sig!
Vad kul, lycka till! :D
Ja, klickerträning är också kul :)
Tack så mycket :) Kan vara bra sysselsättning för en själv också, haha.