Hemlös?
Nu är det så att för ca ett år sedan så kom det hem en liten kattunge hem till min farmor. Eller ja utanför huset iaf så farmor trodde att det var hennes nya grannars katt. Men nu tror vi att hon är hemlös.
Fram till i somras så var hon inte borstad (långhårig) hon var väldigt tovig och ovårdad. Såg totalt hemsk ut i pälsen. Nu ser hon bra ut i pälsen och hade under någon månad halsband men är nu utan. Men hon har varit jättehungrig under hela tiden. Farmor lägga ut mat till fårlarna. Katten äter allt t o m fågelfrö, kroppkakor, torra bröd, potatisskal. Ja allt. Hon är dessutom hos farmor nästan hela tiden. Hon har försökt under minst en månad att jaga iväg katten med vattensprutan men det funkar inte.
Tror ni att den kan var hemlös?
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Absolut är den lilla stackaren hemlös. Kan inte din farmor ta sig an den?
Vi ska sätta på ett halsband när jag kommer i veckan och så får vi se om någon tar av den. Annars så har hon äntligen övertalat sin man att dem ska ha henne med. Dem har en katt till men dem går bra ihop och leker tillsammans ute.
Men tycker det är skumt att hon inte fått någon kull i år. Hon har ju inte varit tjock så hon har inte fått missfall eller att ungarna dött heller. Det hela är konstigt.
#2# Inte så konstigt, hon kan ju vara steriliserad men att någon sedan tröttnat på henne.
#3 Det är ju det att när hon började komma till farmor var hon bara liten kattunge för liten för att kunna bli steriliserad. Sedan dess har hon ju inte varit hos farmor varje dag men nästan. När jag steriliserat katterna ha veterinären sagit till oss att ha dem inne ett bra tag. Så länge ha inte katten varit borta. Men kanske.
Är ni säkra på att det är en hona?
Jag har själv inte kollat men enligt farmor är det det. Får kolla när vi ska sätta på halsband men farmor kan katter så jag tror henne.

Även många som "kan katter" tar fel. Det är lätt att man helt enkelt får för sig att det är en hona för att det ser ut och verkar vara det, men visst kan man ha fel :)
skriv namn och nr på halsbandet så kan en eventuell ägare ringa er så vet ni säkert. Så gjorde jag igår med en katt jag trodde var hemlös i och med att han hela tiden var enormt hungrig och rätt smal. Hussen till katten ringde samma kväll och sedan var den saken ur världen
Ett halsband var ett billigt pris att betala för att veta säkert att han inte var hemlös.
Nja farmor vill inte skiva nummer. Kommer inte ihåg varför. Inte heller fick vi skriva mitt nummer. Hon är som hon är. Förhoppningsvis så räcker det med att vi sätter dit ett halsband med ett litet meddelande. Så kan vi hoppas att vi får ett litet svar tillbaka via halsbandet. Annars får hon stanna hos farmor.
Katten är ju långhårig, så då får man nästan dit med handen för att känna efter.
#10 Som sagt så vet inte jag. Vi har tre långhåriga och vi ser utan problem att dem är honor. Eller ja en är kastrerad hane och jag kommer ihåg att jag såg när han var en hane.
Hoppas det löser sig med lilla kissen :)
Katten är inte hemlös det är grannens katt. Dock så vet vi inte riktigt hur mycket han bryr sig. Det var hans flickväns katt misstänker vi men hon flyttade för ett tag sedan. Så vet inte varför hon håller till hos farmor hela tiden. Skum katt.
Ja,hon är förmodligen hemlös :( hon får ju uppenbarligen ingen mat.
Jag vill mer än gärna ta hand om henne,hos mig får hon ett livslångt hem ;))
snälla snälla,kontakta mig
#14# Det är olagligt att ta någon annans katt. Vill du ha en katt så kontakta ett katthem, det finns tusentals som faktiskt inte har någon ägare!!
#14 Låt henne stanna hos dig och vara trygg innekatt.Det är uppenbart att ingen annan bryr sig om den,bara du.Vad hindrar dig?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#16# Det är inte hon som startat tråden, inte hennes katt, inte hennes farmor o.s.v Tror du har missuppfattat lite :)
#17 Jag har kanske glömt en del i tråden,blir ju lätt så när den blir lite längre.Nå,jag skulle då ta in katten och behålla den om jag/vi/någon hittat en på detta viset.Eller placera den som innekatt i ett bra hem.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Farmor ska prata med grannen när dem träffas utanför på gatan. Hon vågar inte gå in och knacka på eftersom han har en jättestor hund. Hon vägrar låta mig gå in heller. Hon är rädd för att jag ska bli biten eller något.
Alexis 78 #15
Jag har katter o är katthem,därav skrev jag detta.
#20# De flesta katthem är överfulla och behöver definitivt inte tigga och be om att få ta katter som redan har en ägare!
#21 Precis. Jag hoppas att farmor kan haffa honom snart. Vi misstänkte ju att hon var hos någon mer eftersom hon är väldigt fin och borstad i sin långa päls men hon är ju hungrig. Idag åt hon kokt broocilo som farmor slängt ut till fåglarna. Undrar vad fåglarna ska äta i vinter.
#22# Vi får hålla tummarna, han kanske har hela förklaringen.
Min systers ena katt har mask, vilket gör att han är väldigt mager och äter som en galning fast han är väldigt älskad och välvårdad och får gott om mat. Hon har varit hos vet tre ggr hitills med honom men det är svårt att bli av med.
#23 Ja får väl försöka avmaska henne. Har svårt att tro att han tänkt på det. Tror farmor har glömt det till hennes katt med. Fast har svårt att tro att Misse har mask. Hon är ju inte smal precis.