Katter iFokus

Katter

Etiketter: tillbehörutrustning
Läst 1238 ggr
Rita-S
0

Hjälp? Best Friend Stayin' White?

Ica hade en kisel/silica sand som hette Stayin' White från producenten som heter Best Friend. Både jag och mina katter älskade denna!
Celine, "hennes höghet" är mycket fin på det och vill att det skall kännas och dofta rent i toa hela tiden. Hon är mycket petig på sanden, och klumpbildande sand som doftar något alls avskyr hon.
Ronja, Arkeologen, skiter (bokstavligen talat) i vad som finns i lådan bara det är sand. Det får lukta parfymerat eller inte, vara grovkornig eller finkorning, dyr eller billig, klumpbildande eller inte, skitsamma bara det är SAND.  Och denna var då kristallsand som var "sandig", då det var relativt finmalt silicon-sand och inte granulat eller kulor.

Och nu har då Ica slutat med denna. Jag vet inte varför, personalen på Ica vet inte heller, men dom kollade med huvudkontoret varför dom inte fick mer av den. Dom "har slutat med den" bara. Skulle jag gissa måste det väl vara att Best Friend inte har den själv länger, eller för tillfället. 

Så då är frågan, vad katten gör jag nu? Jag har letat högt och lågt över hela internet efter webshop som skulle kunne tänkas sälja sådan sand, men allt jag hittar är silicon/kisel granulat eller kulor. Celine bryr sig inte om det är så, hon krattar ju inte så mycket medans Arkeologen vill ha sand att kratta över sina grejer.

Hjälp? Någon annan som  har detta ? Någon som vet om Best Friend har slutat med dom? (mailade dom för en månad sen, inget svar. Pushade för 3 och 2 veckor sen, fortfarande inget svar), evt om det finns andra produsenter som har sandig silica-kristall?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

MaaariaS
0

Såg massor med såna på Ö&B idag när jag var där!!!

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Rita-S
0

Vaa! Då måste jag genast kika in där!!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

MaaariaS
0

Gör såGlad

Medarbetare på Chinese crested ifokus.