Sysselsatt
Jag har just flyttat hemifrån -från landet in till stan- och nu tänkte jag testa ta med mig min katt till lägenheten.
Så jag skulle gärna behöva lite tips på hur man kan hålla honom sysselsatt på dagana när jag är på skolan, han är sen tidigare utekatt.. Funkar det inte och han vantrivs så får han naturligtvis flytta hem till mina föräldrar, men självklart vill jag testa ta med mig min lilla skatt, tror inte det finns någon här inne som skulle vilja leva utan katt ? ;)
Som ni kanske förstår har jag inte den starkaste ekonomin för tillfället då jag är student och nyss flyttat, så jag har tyvärr inte råd med stora klätterställningar och dyl. Kommer såklart införskaffa mindre klösträd också, men har ni några andra tips? vore mycket tacksam!
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En tidigare utekatt behöver nog en innätad balong för att trivas, är katten ung så skulle en kompis kanske göra den lyckligare.
Skaffade en katt från början och vi upplevde att han var lite ensam. Vi bodde då i en liten studentetta och hade införskaffat stort klätterträd ända upp i taket med tre pelare, vi har en litterkwitter och hade möblerat för att ge honom en stimulerande miljö att gå runt i.
Vi bestämde oss efter ett halvår att han skulle få en kompis och det var det bästa vi kunde göra. De är hur sams som helst, myser ihop, busar ihop. Så det är nog mitt bästa förslag. En kompis :)
Viktigt är att själv busa med dem varje dag och aktivera dem, annars kommer buset på natten när man själv bara vill sova….!

har ej tillgång till balkong, så promenader får försöka ersätta det.
Kattkompis är ingeting jag har råd att skaffa än, tyvärr. Men det är väll det jag också tänkt på.
Ett större klätter träd kommer jag skaffa när pengarna finns, som de dock inte göra just nu.

Tänkte också fråga om det kommer bli väldigt stora problem för honom att vänja sig som innekatt? Han har varit utekatt ca 1 år.