Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2449 ggr
Mely
0

Bacon

Jag förstår inte vad det är med bacon, men båda mina katter blir alldeles GALNA när jag öppnar ett paket med bacon. Dom vill verkligen, verkligen ha det. Dom skulle nästan kunna sälja sin matte för att få smaka Flört

Reagerar era katter på bacon?

Jag antar att det är för salt för att dom ska få smaka, så det har dom inte fått göra…

Sophey
0

Jag kan inte säga att mina katter reagerar speciellt på bacon men illern däremot blir helt galen av baconlukt.

Du har helt rätt att bacon är alldeles for salt for dom. Tummen upp för det!

Medarbetare på matlust

Hyrrokkin
0

Mina reagerar ibland, men inte alltid. Oftast verkar det dock mest vara "matte-är-i-köket-jag-vill-ha-mat"-reaktion. Skinka däremot är min ena galen i, likaså kassler. Han fick tag i ett hörn på en kasslerbit en gång och drog iväg med det till andra sidan lägenheten. Han var inte nöjd sen när jag skulle ta bort den från honom, då låste han käkarna och morrade. Sötkatten :)

Kashmira
0

Bacon har ingen av mina missar brytt sig om, men skinka däremot. De kan vara var som helst i huset men hör direkt om det är ett nytt skinkpaket som vi öppnar - tjoff säger det så har jag 3 dreglande katter vid fötterna:) Men ni ska inte tro att det går med vilken skinka som helst,  det är bara ett märke som duger:) Kokt Lönnebergaskinka - mums mums!

UlrikaD
0

Då måste ni bara titta på den här:Skrattande

http://www.youtube.com/watch?v=CErapf79rqM

Sophey
0

Hahaha klockren Ulrika! Skrattande

Medarbetare på matlust

UlrikaD
0

#5 Tyckte den passade in här. Alltid varit en av mina favorit-reklamer.Skrattande

Linnea
0

Min katt reagerar inte mer på bacon än på annan mat (jag är ju i köket så han kanske kan få nåt). Han får ibland en liten bit men det händer inte ofta.

Skynda långsamt så går det fortare.

Mely
0

Haha, vad knas att båda mina katter blir som galna då… :) T o m katten som aldrig brukar bry sig om något annat än sitt torrfoder börjar brrp:a och springer runt mina fötter som en galning. :D

[Forest]
0

Ne det har jag inte märkt men jag kan inte hålla på med råkött men det har jag någ mig själv o skylla ger alltid katten o hunden lite, både fett,ben o kött Oskyldig