tips på aktivering?
Hej!! Jag har då smillan som är 17 veckor och passar hennes mamma just nu på 2 år (som jag gärna hade haft kvar också, då hon inte har de bra hos min kompis):( Men iallafall… jag har rätt många leksaker och en stor kösbräda men känns som de tröttnar lätt och då går de runt och jamar lite lätt för de e lite uttråkade.
Jag leker med båda varje dag men vill gärna att de ska kunna ha roligt även när jag inte är hemma. Vad kan man köpa för något?
Just nu har jag olika möss, boll, en annan boll som låter, en mus i ett snöre, något djur men jag vet inte vad:P som låter när man rör den, en fågel som piper när man kastar den,och lite roliga tussar men tips på vad mer???
Vill ju att mina katter ska ha roligt, får lite panik i kroppen när de ser uttråkade ut:(
Jag brukar försöka tänka hur jag placerar vissa möbler. Längst upp på bokhyllan finns det platser för katterna att sitta och spana. Sen har jag en klätterställning och via den kan dom komma upp i hatthyllan. Skulle allra helst vilja göra så dom kan ta sig runt nästan överallt även högre upp i rummet. Sen har dom lite olika ställen att lägga sig på. Om man gömmer leksakerna ett tag och varierar vilka leksaker som är framme så kan dom bli lite roligare igen :) Och annars bara fundera vad som funkar just för dom katterna. Om det är att få jaga en pappertuss som är i ett snöre eller annat. :) Sen kan man ju alltid låta dom få jobba för maten ibland, eller om man använder något som godis och gömmer på lite olika ställen i hemmet. Eller om man köper eller gör någon egen sak där man kan gömma maten så dom måste peta ut med tassen :) Om du söker lite tror jag det finns en del trådar med tips. :)