Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 4014 ggr
Nickenikita
0

Varför bits katten!

Jag har skaffat en ny katt efter att min 18-åriga katt var tvungen att avlivas. Det är en till hälften norsk skogskatt som jag har nu, 5 månader hankatt.

Han biter ofta mig men inte min sambo, förstår inte varför? Säger så klart ifrån men han fortsätter.

Imorse när jag satt o åt frukost så bet han mig egenom tröjan, inte hårt men ändå.

Någon som vet hur manska hantera detta?

EddaM
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hanar kan vara sådana när de är unga och fertila. Kastrera din hane och akivera honom med leksaker och inte tex dina händer.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

IceJossan
0

Är han ensam kisse?

Det där är ett jättevanligt beteende hos katter som är understimulerade. Rätt medicin mot sådana dumheter är en likasinnad kattkompis att busa bort överskottsenergin med. En kisse som kan kan brottas med och fara omkring med.

[Anunnaki]
0

En del katter bits ibland helt oprovocerat oavsett om de är kastrerade eller ej och oberoende av det finns fler katter i hushållet eller om det är bara en. Honkatter är dock mer lynniga än hankatter så med en vuxen honkatt kan man få se upp och lära sig att se tecknen på att humöret är på väg att svänga.

Katter är katter och det är bara att acceptera. De brukar iaf inte vilja göra sina ägare illa fast de biter.

[hehlenaaa]
0

Kan ju vara att han håller på att byta tänder och att de därför kliar lite. Min 6månaders honkatt var väldigt "jobbig" med bitandet där ett tag men det har gått över nu när hon fått sig en kompis. 

Så om ni har möjlighet så rekomenderar jag verkligen att skaffa en kompis till katten! :)

Nickenikita
0

Tack för svaren, vi ska naturligtvis kastrera honom men det ska man väl inte göra förrän katten är 6 månader.

Han är för det mesta väldigt kelen o go o har förstås leksaker, en råtta bla som han älskar jaga.

Det som jag tycker är lite märkligt är att han aldrig bitit min sambo, bara migFörvånad

Eine
0

Du kan låta kastrera honom nu,det går alldles utmärkt.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

hundintresserad
0

Hej!

Jag har en sköldpaddsfärgad honkatt som är kastrerad och hon bits fortfarande då och då. Fast inte med mig längre. Hon är en katt från djurskyddet så först berodde det på osäkerhet och rädsla och kanske stress. Nuförtiden är det lek och gos. Katter kan bitas lite försiktigt när dom gosar. Det kan nog vara olika för olika katter, men så är det i alla fall för min älskade kisse. Och man känner ju alltid sin egen katt/ sina egna katter bäst eller hur?  Jag säger nej, aa eller aj aj om hon bits och det fungerar väldigt bra tycker jag.

Med vänliga hälsningar katttokig, hundtokig och  hästtokig.

Sophey
0

Kärleksbett?

Medarbetare på matlust

hundintresserad
0

Hej! Ja det är kärleksbett. Men jag har också upptäckt att våran älskade kisse kan bitas om hon är på dåligt humör på grund av vädret, då går det inte bra att flytta på hennes tass även fast det brukar fungera. Hon blir på argt humör då. Med vänliga hälsningar kattokig, hundtokig och hästtokig

hundintresserad
0

Hej! Ja det är kärleksbett. Men jag har också upptäckt att våran älskade kisse kan bitas om hon är på dåligt humör på grund av vädret, då går det inte bra att flytta på hennes tass även fast det brukar fungera. Hon blir på argt humör då. Med vänliga hälsningar kattokig, hundtokig och hästtokig