Hemmalagad kattmat TIPS O RECEPT
Jag brukar ge mina bebbar kycklinghjärta, kycklinglever, rå köttfärs, blötmat, kycklingfärs som något smarrigt vid sidan om torrfodret.
Men nu vill jag gärna ha tips på något mer, som man kan tillaga.
Går det att koka kycklingfile med kanske ris och ge?
Vad brukar ni ge för smarrigt till era kissar? 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Man kan/ska ge de mesta rått.. De enda jag brukar koka är typ de få gångerna jag ger fisk och kyckling.
Ris ser jag absolut ingen anledning att ge.
Mina brukar få blötmat, äggula, rå kycklinghjärta
mina ger jag rå kyckling
ris är bara onödigt, inget katten behöver, kika in på barf iFokus finnas massa tips där
Håller med # 1 och # 2. Rått kött är bra kattmatt mn det måste vara svenskt! Men kolla noga på förpackningarna så att köttet kommer från djur som är uppvuxna i Sverige, slaktade i Sverige och styckade i Sverige. Trots att det finns en svensk flagga på förpackningsetiketten kan djuret komma från utlandet och bara finstyckats i Sverige så det gäller att kolla noga på alla sidorna av förpackningen. Upptäckte denna tingens ordning härom dagen så jag fick ställa mig och koka 4,5 kg skivspill.
Blanda gärna i några krossade kalciumtabletter köttfärsen ett par gånger i veckan speciellt om katten inte äter benen i kycklingvingar. OBS du kan bara ge råa ben till katten.
Torrmaten kan du skippa helt och hållet såvida du inte är borta flera timmar i sträck från kattungarna för då kanske det behövs lite att ta av medan du är borta.