Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3053 ggr
[helenal]
0

korat katt?

hej. kollar lite på blocket efter en kattvän till smillan och en vän till mig och föll för et väldigt fin katt, men var hälften korat? vad är det för ras? aldrig hört talas om.

Brajg
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Finns en massa filmer på youtube men här är en :)

[helenal]
1

vilka stora ögon..:)

annzoo
0

såg annonsen… skulle råda dig att inte ta den… ibland luras de och sätter att det är si och så mkt rskatt i…

konstigt att man söker akut hem för kattungarna pga allergi men inte för mamman, sen tycker jag inte att de ser ut som korat i dessa små.

[helenal]
0

jag mejlade dom iaf så+ får jag se… jag bryr mig inte alls om ras egentligen.

UlrikaD
0

Om man googlar på korat får man upp dessa bilderna:

http://www.google.se/search?q=korat%2Bbild&hl=sv&rlz=1C1DVCB_enSE353&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=kiuaTs2GKona4QT-rfiwCA&ved=0CB8QsAQ&biw=1280&bih=655

Tycker det är ganska stor skillnad på dem och bilderna på katterna i annonsen. De i annonsen är väldigt lika mina randiga kattungar hemma och de är ju jourhems-kattungar, rena bondkatter alltså.

Josefa
0

Även om man inte bryr sig om ras, så är det dumt att stödja någon som försöker få fördelar genom att ljuga.

MonicaLagerquist
0

Tvivlar starkt på att det är en korat.

I SVERAK har det de två senaste året reggats 7 respektive 8 korater.

Om det nu är en korat korsning så ska du se till att föräldradjuret är testad för

GM1/GM2.

Stolt ägare till tre La permer

Josefa
0

Och dessutom se stamtavlan på föräldern som är korat.

Maxima06
0

Det är inte särskillt troligt att det är korater alls, efter att ha pratat med de två (snart 3) aktiva koratuppfödarna i Sverige. I dagsläget finns det två fertila korathanar i Sverige och dessa bor hos en uppfödare i gbg. Honor har inte sålts till Mölndals området på många, många år. Det ligger en annons uppe från uppfödaren i gbg också, där du kan se faktiska korater. Ska du ha en korat så satsa på en från henne istället, vi har två stycken, varav en från Sweet Chili's och det är helt underbara aktiva katter.

http://www.blocket.se/goteborg/Korat_kattungar_fodda11_6_35427579.htm?ca=15&w=1&last=1

Silvestris
0

Det finns två koratuppfödare i Sverige och de ägnar sig inte åt blandrasavel. De har dessutom mycket liten "verksamhet" så det föds inte så många korater i Sverige. Jag tvivlar på att den utannonserade katten har korat i sig.

[helenal]
0

jag mejlade och frågasde litre frogår… ska se vad dom svarat..

bara för att..

IceJossan
0

Klart att du ska ta dig an den katten om det är den du vill ha - men passa då på att förklara för säljaren att det ju är helt vanligt härliga huskatter, att de troligen inte har korat i sig och att det är onödigt att försöka få folk att tro det. Bättre att vara ärlig. Mamman är troligen en blå huskatt, inte en korat. Eller att pappan är det.

[helenal]
8

jag ska anatgligen ta en hittekattunge istället.. Jag får fundera lite. men för att rentvå mitt samvete för att minock är död så känns det skönt för mitt samvete att bidra och köpa en katt som verkligen verkligen behöver ett hem, akut. så som en hittekatt tillexempel.,