Min katt är borta o snart kommer vintern:( panik!
Min älskade Zlatan försvann i samband med att vi flyttade till Malmö. Det är en innekatt och jag har inte idmärkt honom, då han aldrig sprungit ut förut. Hade dock tänkt göra det i samband med att vi kommit i ordning i nya boendet. Zlatan är svart, me få små vita fläckar bla en på halsen. Han har ganska stort huvud. Han är en oerhört kelig katt och inte riktigt som vanliga katter. Zlatan fick syrebrist vid födseln och är därför lite "efterbliven" och ser inte faror som andra katter. Barn där vi bodde förut var ofta elaka mot honom när han var på vår uteplats och Zlatan är väldigt godtrogen och följer lätt med vem som helst. Det var en av anledningarna till att vi flyttade. Jag har varit ute och letat varje dag sedan han försvann o ber att någon snäll matar honom. Men nu kommer hösten och vintern och han hatar snö och kyla och jag mår så dåligt av bara tanken att han är ensam o rädd där ute. Jag bor på Nobelvägen /eslövsgatan. Zlatan är 7 år gammal, svart, ganska stor och försvann den 15 juli. Snälla snälla snälla om någon ser honom el har sett honom ring mig. 0738166900. /Mvh Maria
Du kanske har annonserat på flera ställen som katthemmen i närheten, hittekatter o finns väl något som heter djurpolisen o finns nog fler som kanske kan svara här.Sätt upp lappar med foto o prata runt med folk, annonsera då o då i tidningen. Händer ju då o då man undrar vart katten kommer ifrån som man ser o sedan blir det inget mer liksom.Svarta katter är ju svårare också o svart/vita då det finns flera av dem .
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har du kollat på tex blockets efterlysning? Vet inte vart ni bodde tidigare men en katt kan leta sig hem… Det finns iaf en svart katt som är upphittad i malmö i närheten av mobilla köpcenter (dock ingen bild) sedan en katt med bild som liknar din katt (iofs är svarta katter lika varann) men den hittades i vedbyn, klippan.
beskrivning av den katten "Vi har hittat en svart katt i vedby strövområde igår,30/9. Katten är helt svart förutom att den har lite vita hårstrån på bringan, magen & några i den övriga pälsen"