Tvreklam
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har ni sett den där reklamen för nån pokersajt som går på tv nu?
Jag vet inte om det var Unibet eller någon annan, kommer inte ihåg.
Men reklamen är iaf om en kvinna som har öppnat ett "hem för katter", och i slutet av reklamfilmen när hon säger att katter är som människor så har hon en stackars katt i famnen som ligger och flämtar och precis innan reklamklippet tar slut så ser man att katten försöker resa sig upp och antagligen hoppa ner men då så trycker hon ner katten igen.
Överdriver jag eller är det någon annan som har tänkt på detta?
Det har jag definitivt, snacka om att löjligförklara katter.
Såg reklamen alldeles nyss och det var en reklamfilm för lotto, inte poker..
Katten som hon har i famnen ser ut att vara en perser, är det inte svårare för dem att andas i varma väder med den korta nosen, detsamma som för en t.ex. Fransk bulldogg eller en Engelsk bulldogg?
Är det inte den där det är en kvinna som öppnat ett hälsohem för katter. Man får se hur katterna får klorna målade och gå på spa?
#3 Jo, det är det.
Jag har aldrig tänkt på det TS skrev, men såg det nu när jag tittade. Ser inte så trevligt ut…
Mvh,
Catarina
Asså jag blir bara så otroligt frustrerad och ledsen när jag ser det där!!
Är det något man bör ta upp med någon? Jag tänker inte låta den här reklamen fortsätta gå på tv, tycker så sjukt synd om katten.
Och i början av filmen så ser man att katterna är redigerade och inklippta..
Dessutom så mår katter inte bra av att bo så många i en "flock" på det viset. Jag har hört att det är stressigt för dem, men jag vet inte om det stämmer.
#5 Jag tror ju inte att alla dom katterna bor ihopa på riktigt.
#6 Nej, det är därför jag sa att katterna är ihopklippta i en bild, det ser man när man tittar på reklamen. Det var bara lite OT-fakta som jag ville ha med..
Jag håller med, den där reklamen ger mig sjukt dåliga vibbar! Funderar på att skriva till företaget, men då blir man väl avfärdad som en crazy cat lady. 
Det är ju inte bara det där med hur hon håller i katten, utan att de förlöjligar människor som använder sina pengar till att hjälpa hemlösa katter. Ju mer jag tänker på det, desto ledsnare blir jag.
#9 Verkligen. Håller med dig till fullo.
Tycker som de flesta säger att man förlöljigar och skämmer ut katterna rent ut sagt… Första gången jag såg den blev jag faktiskt arg.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Håller med, jag tycker att reklamen trycker ner katters och kattägares status och värde…
Den lär försvinna om ett par veckor väl, när kattlotto är slut.
Den borde försvinna nu. 
Man kan anmäla till reklamombudsmannen. Sidan 15 i den här länken kan vara intressant http://www.iccwbo.org/uploadedFiles/ICC/policy/marketing/pages/ICC%20Consolidated%20Code%20MA%20Swedish.pdf