luktar piss
Hej! jag hade mitt ex över här och han sa helena det luktar verkligen kattpiss… jag har inte känt ngt då jag är här hemma hela tiden. Men jag städade hela badrummet, skurade och flyttade på kattlådan till köket, tog bort alla mattor och allt som kan tänkas lukta… men det lutkade imorse me. vet inte vad jag ska göra mer. Jag tömme roch byter kattlådan hela tiden. Bajset spelar jag ner och kattpisser lägger jag i en sluten påse och slänger i sopprummet.
Tips på ett renare hem:)?
Vad har du för sand?
Och är katten/katterna kastrerade?
Katterna är bara 13 veckor gamla så de är ej kastrerade… jag vet inte vad det är för sand, då jag fick med mig av uppfödaren i en stor dunke så står inte vad det är för sand.:( men jag tycker sanden är väldigt bra då det är lätt att ta bort kiss osv. jag har nu fått ta bort alla mattor i lägenheten och hoppas lukten försvinner…
#3 ett tips är att lukta på alla tyger som ligger framme, dukar, mattor, handdukar, nertill på gardinerna om de ligger mot golvet, ja allt du kan komma på.. & kolla under säng & soffa, bakom allt de kommer in bakom..
jag har en otäcking som sätter sig lite varstans om han är sur.. så jag vet att det kan vara svårt att hitta ibland :(
När togs dom från sin mamma? Är det så kanske att ditt ex är väldigt känslig för kattlukt helt enkelt?
Är de så små så har säkert någon av dem hittat en superbra vrå att kissa på som den återkommer till. Då är det bara till att sätta på luktradan och krypa längs golvet och sniffa.
skura lägh med ättika i vattnat, tvätta ev textilier m en skvätt ättika i sköljmedlet.., ha 2 kattlådor,köp Kattsand m doft..kastrera (jo man kan kastrera dom nu, bara inte alla vert som gör det)..
S*Winsnes Wilda
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kan tipsa om sanden Everclean. Jag har med lavendeldoft och det luktar verkligen inte kattpiss hemma hos mig. Jag slänger sanden i en Litter locker som stänger inne stanken bra. Sanden är lite dyr men man kan blanda med hälften Pussi Kompakt om man vill sänka kostnaden lite.
Ledsen för att jag tar tråden!
8. Jag brukade använda EverClean Lavendel och allt gick bra men sen helt plötsligt började katterna att ogilla sanden och det är nästan som om de har ändrat kvalitet och doft. Har du upplevt något liknande? Eller kanske jag fick bara tag på ett måndagsexemplar.
Everclean sanden är dryg och den gör verkligen skillnad för lukten. Försök hitta om de kissat någonstans och städa ur allt ordentligt. Hoppas det blir bättre.
SE*Hemlängtans
http://hemlangtans.se/
Lavendel vet jag att några av mina tidigare jourisar inte var förtjusta i då det luktar väääldigt mycket lavendel. Det enda negativa jag kan komma på med EC är att det är svårt att använda en annan sand efter man en gång har provat 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#9 Ne jag har inte märkt något. Beställer från foderbilen.
12. Konstigt! Jag fick nog bara tag på ett måndagsexemplar!