Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 594 ggr
Mia
0

Fundering om blötmat

Hej!

Jag har en fråga om blötmat, kan man ge endast blötmat till en kattunge? Jag har två katter, en på 13 veckor och en som är 1 och ett halvt år. Just nu äter de torrfoder, men kan man ge båda katterna endast blötmat? Ska dem ha varsin burk på en dag eller ger man fler burkar varje dag?

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

MonicaLagerquist
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Visst kan du ge blötmat som fullkost till båda dina katter bara de är vana vid det.

Hur mycket de kommer att äta är svårt att säga.Ge dem så mycket mat de vill ha.Håll koll på vikten så att de inte tappar eller ökar för mycket i vikt.

Stolt ägare till tre La permer

Mia
0

#1 Tack för svar Glad får dem i sig allt dem behöver via blötmaten eller ska man ha något som kompletterar blötmaten? Har för mig att jag har läst att man ska ge ben för tänderna?

Jourhemmet
0

Tex Mjau och Bozita är helfoder för katter. Se bara till att sakta föra över katterna på blötmat, annars kan det bli diarrér.

Mia
0

#3 Tack för svar! Jo, de är vana vid blötmat men inte att få det som helfoder, så jag ska absolut göra det försiktigt. Jag har beställt Bozita ifrån foderbilen nu så jag hoppas jag får det snart Glad