Proformance torrfoder
Vad tycker ni om det?
Jag kan inte riktigt hitta hur hög kötthalten är, bara att många verkar tycka att fodret är bra.
Kycklingmjöl står som första ingrediens med 37%, sedan ris 17%, lax 15 %. Jag skulle inte köpa det. Köp ett foder med så mycket animaliskt protein som möjligt. Altså tex kyckling ska stå först i listan. Så lite spannmål som möjligt helst inget alls. Och ingen fisk då många katter utvecklar allergi mot fisk.
Okej, tack.
Nu skulle jag ha kallat tråden "Melys velande" istället, haha ;).
Men Olivers foder ska väl vara bra? Men ändå ser man detta kycklingmjöl först… Och havre.
Kycklingmjöl, havre, färsk kyckling, kycklingfett, potatis, ärtor, komplett mineral- och vitamintillskott, OLIVER’S TRIPLE FIBERPLAN™ (ärtfibrer, sockerbetsfibrer & riskli), kycklinglever, linfrö, OLIVER’S OMEGA 3 BOOST, färska hela ägg, OLIVER’S AURA BOOST™ (blåbär, tranbär, hallon, äpple, morot, tomat, kelp, persilja, ginseng, grönt te, bipollen, ginko biloba, ringblomsextrakt), OLIVER’S DIGESTION BOOST™ (mannanoligosackarider, jästkultur, inulin, yucca shidigera).
Har du något foder att rekomendera?
Jag vill inte ha eukanuba, orijen eller iams…
Nu har jag kollat innehållsförteckningen, och det står att det är 0,11% magnesium i porta 21-fodret, är inte det för mycket..?
Sen var det ju ganska mycket potatis i det… :(
Även om priset var väldigt bra, så känns det inte så bra att köpa det då…
Varför vill du inte ge Eukanuba?
Porta21 har en hög mg halt, jag skulle inte ge ett foder med så hög mg halt.
Profine är också ett ganska ok torrfoder, lika Brit Care.
Jag ger Eukanuba till min! Dock så äter hon inte mycket torrfoder, men de gånger man ger henne så kan man ju lika gärna ge ett ordentligt foder.. Eller hur ?
Nu har jag slutat vela, och varit och köpt en 400 grams påse… Aaav…. Eukanuba! ;) Jag som var fast besluten att absolut inte ta det, men det verkade trots allt vara bland det bästa.
Och katterna har nu fått smaka några kulor var, och OJ vad dom gillade det! Lillkatten spann och jamade precis som hon gör när hon har fått blötmat (himmelriket! ;)).
Så det känns riktigt bra nu! :)