Katt som slickar sig lääänge..
Jag har precis fått hem 2 kattungar, de är nu 14 veckor gamla. Det är honan jag undrar lite över, hon slickar sig mellan benen, alltså inte anus utan vaginan, och när hon gör det kurrar hon extremt och trampar med tassarna och tycker de är super mysigt, och visst måste de ju få tvätta sig men hon slutar ju aldrig! Lät henne hålla på en stund men efter 10-15 min så avbröt jag henne, och får göra det om och om igen då hon hela tiden försöker igen. Jag har kollat och det är helt rent och fint och verkar inte vara några problem.
Fundering 1: Kan det vara en olat? Som ex hundar som börjar slicka och sen kan de inte sluta.
Sitter nu och granskar dem och hennes bror som är lika gammal slickar också lite på henne men inte mycket, slutade direkt när ja sa åt honom. Men jag reagerade på att han nu låg och slickade frenetiskt på filten som hon tidigare låg vid.
Så då kommer fundering 2: Kan hon ha kommit igång med någon könsmognad? Det är väl egentligen lite väl tidigt tycker jag.
Vad tror ni?

Måste lägga till att nu när jag kollar på henne så serjag att hon slickar inte hela tiden, hon håller mest huvudet där helt stilla, typ som om hon suger!? :S
Usch jag blir ju äcklad :S

Tänkte först om det var vid anus att det är mask… är de avmaskade?

Det är inte vid anus, men nej de är inte avmaskade sen jag fick hem dem, men jag antar att de va det innan. Måste kolla upp med hon jag köpte dem av.. Men det är ändå inte där så det lär inte vara något sådant..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det finns ju vissa djur som masturberar.. Men lusten kan försvinna efter kastrering.
Sålänge katterna inte tar skada så är det nog ingen fara.
Tycker att det låter som om hon snuttar (eftersom hon spinner och mjölktrampar samtidigt), något som i sig inte är helt ovanligt. Jag har en katt som snuttar på en av sina egna spenar när hon "myser ner sig" under täcket. Din katt kanske bara har grabbat tag i det som… hrm, sticker ut..? ;)
Tror att du kan bli av med (eller åtminstone minska) problemet genom att konsekvent avbryta henne, fortsätt du med det. :)

#5 Detta tror jag verkligen kan stämma för dessa kattungar förlorade sin mamma när de va små så de har inte haft någon mamma. Så hon kanske har hittat tröst på annat vis.
#6 Då tror jag ännu mer på den teorin. Katter som tidigt mist sin mor snuttar inte sällan på tyger, andra katter eller människor. (Märk väl att min snuttande katt stannade långt över rekommenderade tolv veckor hos sin mor, så det finns inga garantier åt något håll.)
Jag brukar avbryta min honkatt genom att hålla för hennes spene tills hon slutar söka efter den, sedan klappar jag henne en god stund som belöning för att hon avbrutit. Hon snuttar numera väldigt sällan, så det fungerar. :)

#7 Tack då ska jag fortsätta avbryta henne. Hon är ute mycket nu också på dagarna så jag hoppas hon får mycket motion ute :)