Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1968 ggr
[Ai-chan]
0

tjockis katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag hade en jätte givande snack nu så här på kvällskvisten. =)
lägger upp för skoj skull =))

Fick en kommentar på Kiba: "Det är djurplågeri att låta din katt va överviktig! Han ser riktigt tjock ut! & det är verkligen djurplågeri om något!"

Jag svarade med:

"Du får komma hit så får du väll se honom så får vi se sen om du tycker att han är tjock eller ej. =)"

Och hon:
"bilden säger mkt!!! du skriver så mkt om djur! tänk på dina egna först innan du klagar på andra :/ "

Jag svarade med:

"Du får komma hit så får du väll se honom så får vi se sen om du tycker att han är tjock eller ej. =)"

Och hon:

"bilden säger mkt!!! du skriver så mkt om djur! tänk på dina egna först innan du klagar på andra :/ "

Jag:

"Men kom och träffa mina djur innan vi säger något annat =) Du har inte träffat mina djur, så säg inte så mycket. För att du vet inget. Punkt slut. Bye bye! :)"

Hon:

"KOLLA BILDEN! & sluta klaga på andra! Tror dom klarar det själva!! Ta hand om dina djur ist! :/ "

[Ai-chan]
0

Skickar med lite andra bilder =)

[Ai-chan]
0

Min gos tjockis katt <3

[Ai-chan]
0

<3

[Ai-chan]
0

<3

[Ai-chan]
0

Uscha, det är så syynd om mina katter. <3<3 Anmäl mig lixom. ^^

[Ai-chan]
0

För er som inte känner mina katter. Han är en stor katt. =)

Cazzos
0

Tjock? Knappast.

[hehlenaaa]
0

Oj vad mysig! :)

[Ai-chan]
0

Håller med faktsikt. Och han har inga problem eller något heller. Pigg som lärka så. Lite för frisk ibland om nätterna =)

Roliga är ju att hon inte vill komma hit o besöka katten för att se, fast  hon bor några mil bort me. :P Men tycker att man ska se honom först innan man kommentarer =)

Cazzos
0

Min kompis har en katt som jag kallar för Jultomten. Han är hur go som helst, och han är så otroligt tjock så det inte är klokt Tungan ute

Han är dock en ute och innekatt, så han kan fortfarande springa och sånt, han är inte sjukligt fet liksom.. men han väger mer och är större än de andra katterna i området!

När han är ute så kan han vara ute i flera veckor, jagar möss osv så han får ju motion och sånt. Han är så himla söt, jag är helt förälskad Kyss

[Ai-chan]
0

Ja, dom större katterna är ju underbara. =) Ja, min är ju inte sjuklig stor, då hade jag såklart gjort något åt det - plus att dom får bra mat dock inne katter, men dom motionerar väääääldigt ofta (tyvärr även på natten ibland!), så jag förstår inte klagomålet. Jag skulle ju kunna ta han till veterinär och fixa utlåtande, lägga in på datorn och visa upp. :P

[Ai-chan]
0

#8 Ja, han är super mysig! Han är den som håller en sällskap i soffan. =)

[hehlenaaa]
0

#11- Lägg inte all din energi på detta, människan är inte värd det! :)

[Ai-chan]
0

hehe nädå, det gör jag inte =) Jag har bara jätte skoj =) För att jag ser själv vad jag ser på min katt så =) Man måste se han live för att kunna se. Självklart ser han ju tjockare ut när han ligger o vräker ut sig. men det gör jag med och alla mina andra djur, hellre det än att dom ser för smala ut! :P:D

å, här är diskussionen allafall: http://dayviews.com/nao-chan/494735606/  Så rolig tjej alltså :D

Norberg90
0

Jag har en kastrat hane som är BIG! Tror han väger 6 kg. Han får inte överdrivet mycket mat, men går ändå inte ner i vikt. Så vissa katter e bara väldigt grova ;)

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

[Ai-chan]
0

Sist jag vägde min kiba så vägde han runt 7 för några år sen, innan kastrering eller vad det nu var.  Och det är samma här. de får torrfoder, och dom äter verkligen inte mkt annat heller. vääääldigt kräsna. RC sensible får mina. :) 

Sån där mysig häng mage har min svarta katt å! så rolig att fladdra med hehe :P

Ketang
0

TS Ja herregud vilken fet katt du har. Borde ju skämmas….som har en så söt katt Kyss Att dömma någon SÅ hårt pga en bild säger mer om den människan än om din katt! Du gör helt rätt i som tar det med ro Flört

[Ai-chan]
0

Oja, jag tycker att det är jätte roligt faktiskt! :)

Oja, jag har en väldigt söt och kramvänlig tjockis katt =)) Han är som en riktig livslevande nallebjörn! Och alla mina 3 katter (2 huskatter och 1 skogis) är något större än en del andra katter. =)

Se vad liten och knubbig han var som en liten kattunge bara. =)) Började göda han ordentligt redan då! ;P

Ketang
0

Men gud så söt! Är han så rund i skallen eller är pälsen så "burrig"?

[Ai-chan]
0

Jadu, det var en del år sen. Men jag har för mig att hans huvud va rätt så runt, det är den än. Han har nyp kinder allafall. :)

Rumblebee
0

Han påminner lite grann om en katt som jag hade, visst, min katt var lite överviktig, men han var även kraftigt byggd, så han såg tjockare ut än vad han var.

Riktigt fin kisse :)

Sophey
0

Din katt kunde ju tappa lite fett ser det ur som, men overviktig nog att det raknas som djurplageri? Det tror jag inte.

Jag har sjalv en katt som ser knubbig ut men nar folk tar pa honom kanner de att han inte ar overviktig over huvudtaget. Han ar en huskatt pa drygt 7 kg.

Medarbetare på matlust

[sakring]
0

Själv har jag en britt som väger 6,5 kg och som vetten alltid påpekar att han behöver banta. Jag säger att allting på en britt är runt. Det är han som finns på min Avatar.

[Ai-chan]
0

*sraktt* Ja, den där tjejen var ju vääääldigt kunnig om katter. O jisses. =)

På det sista jag nämnde ovan svarade jag med:

"*skratt* Jag tar hand om mina djur väldigt bra faktiskt. Som sagt, du kan komma hit o se. Varmt välkommen hit! Han är en stor, kraftig katt, inte tjock. Och han är frisk och kry som en lärka! :) Man måste se han live. ;) Men som sagt, du är varmt välkommen hit o träffa mina djur. Du kan få känna på mina andra katter med, dom känns ungefär likadana. ;) Måste fråga vad det är för klagomål jag har gjort hos andra? :) *nyfiken*

Och kan också nämna att det är många som just inte klarar av att ta hand om sina djur. Annars skulle de väll inte slängas ut, ge de fel skötsel, mm. Djurhem, djurpoliser och inspektörer skulle inte behövas då om de sköttes rätt. Lika så att lagar o regler skulle inte behövas. Ex att kattungar säljs vid 8 veckor och inte 12 veckor. Trotts lagen och fakta så säljer människor fortfarande alldelse alldelse för små kattungar. Vakna upp! ;)

Så nej, det är alldelse för många som inte kan sköta om sina djur. Och jag anser mig vara en utav de bättre och kunniga djurmänniskor. Med livserfarenheter om allt möjligt inom djurlivet! Djuruppfödningar, zoologiska, utställningar, veterinärer, djurhem/omplaceringshem/djurskydd, och en massa annat. :)

Detta blir mitt sista. =) Många har skrattat åt detta. Men men, ha ett bra liv tjejen! Om du nu inte vill komma o kolla in mina djur förstås :P"

Och hon:

"man får ge bort en kattunge vid 10 veckors ålder! går hur bra som helst :D

STACKARS KATT! DJURPLÅGARE!!!!"

hahaha. shit alltså! =) Hon är då bra rolig den där tjejen.