Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 945 ggr
Sophey
0

Jag blir galen!

Det finns en kattunge som ar over 8 veckor ute pa annons, den finns i Belgien och varken jag eller nagon annan kanner for att forst aka till Belgien som tar ett par timmar och sedan betala for alla pass och rabiesvaccinationer som behovs.

Jo juste, sen finns det en kattunge vid gransen till Tyskland som ingen vill ha for att den ar for gammal, den ar 16 veckor.

VAD AR DET FOR FEL PA DET HAR LANDET? Sen finns det ju sjalvklart ett par uppfodare (lang ifran alla) som saljer sina kattungar vid 12 veckor.

Medarbetare på matlust

Maria
0

Det här landet är det väl inget fel påFlört snarare Belgien och Tyskand.

Det är lag på att kattungar ska vara minst 12 veckor i Sverige vid försäljning.

/Maria

Sophey
0

Jag glomde att saga att jag bor i Holland Skäms

Medarbetare på matlust

Maria
0

AhaSkrattande

/Maria

Sophey
0

Glad

Medarbetare på matlust

EddaM
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tyvärr har inte de flesta länder några djurskyddregler att prata om. =( Tycker att ialf hela EU borde anamma Sveriges regler på 12v osv.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Sophey
0

Eftersom det faktist ar for kattens basta anser jag ocksa att hela EU ska infora 12 veckors grans pa kattungarna!

Medarbetare på matlust

AgnetaB
0

#6 EU har ju så mycket med åsikter annars så konstigt att de ej håller med om det med 12v regeln.El håller med det är ju snarare så att det ej är så intressant med katter o de ej ens tänkt tanken.Vi får väl skriva dit o klaga så de får sig en funderare.

Maria
0

Jag tycker det är viktigare att höja katters standard i EU.

Att prata om 12-veckorsregeln kring byar i Medelhavet skulle inte fungera när det inte ens finns ägare till katterna.Rynkar på näsan

/Maria

Sophey
0

Fast eftersom ingen faktist ager katterna utan later dom gora lite vad dom vill lamnar ju kattungarna mamman nar de kanner sig redo dvs de som overlever.

Det ar ju endast nar vi manniskor mixtrar som kattungarna blir tagna fran sina mammor vid 6-7-8 veckor. Det hemska har ar problemet vi har i Sverige, lagen sager 12 veckor men en del saljer katterna vid 8.

Har sager lagen 8 veckor men en del saljer sina kattungar vid 6 veckor, det ar om nagot tok for ungt.

Medarbetare på matlust

[sakring]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Säger lagen 8 veckor för kattungar i Holland?

Sophey
0

Ja.

Medarbetare på matlust