Fått två katter!
Hejsan, idag tog jag över en väns katter.
För att göra historian kort, så var det en kille och en tjej som träffade varandra, båda ägde dom två egna katter.
Dom flyttade ihop och ansåg att det vart för trångt för alla fyra katterna + att en katt vart nertryckt.
Så jag har nu tagit över två av katterna! Blev lite hux flux och inte alls som jag hade tänkt mig.
Hade siktat in ögonen på en ragdoll i framtiden, istället står jag här nu med två riktiga bondkatter!
Jag har haft katt förut, men står ändå här handfallen.
Har två hundar, som katterna INTE uppskattade och har nu settat under badkaret två timmar ungefär. Men dom börjar mjukna lite och bli lite mer nyfikna. Undertiden är hundarna undanstoppade så att dom ska kunna få gå runt och undersöka i sin tid.
Men vad behöver jag?
Kattlåda har jag, lekställning lär inhandlas, och massa leksaker. Kattmat, kattskål har jag, borste har jag.. Vad mer?
Försäkring lär skaffas, katterna ska märkas och kastreras, o vaccineras.
Något mer?
Något mer jag bör tänka på?
Några tips och råd till hur jag ska få dom att lättare anpassa sig till sin nya miljö, eller är det bara att som nu, låta dom vara och låta dom undersöka i sin takt?
Bilda på flickorna.. Åh ja det var tydligen skitigt under badkaret 
Låter som bra saker du har köpt.
Jag har endast: 2 matskålar, 1 vattenskål, kattlåda, kattspade,kattsand, kattmat och klössaker till mina :)
Lycka till!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Köp ett klösträd som går upp till taket, då har katterna även en tillflyktsort där inte hundarna når dom. Näta in balkongen så att dom även kan vara där. Ge katterna samma mat som dom är van vid. Ha även samma sand i lådorna.
Låter som bra saker du har köpt.
Jag har endast: 2 matskålar, 1 vattenskål, kattlåda, kattspade,kattsand, kattmat och klössaker till mina :)
Lycka till!
Som ovan sa, ett högt klösträd kan vara bra! Vi har två sådana här hemma som katterna kan krypa upp och gömma sig från hundarna och barnet när dom känner för det :)
Jätte fina flickor du fått hem
Lycka till!
Mvh,
Catarina
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Funderade faktiskt på ett klösträd som går upp till taket.
Så det får nog helt enkelt bli ett sådant
Dom har redan samma kattmat och Kattsand som dom är vana med sedan tidigare så förhoppningsvis kommer dom använda lådan och äta maten
Har kollat på wpbengla.se´s klösträd.. Verkar bra och billiga, någon som har erfarenhet av dom?
#5 Aldrig hört talas om dem.
Men annars finns det bra billiga på t.ex blocket :D
#5 Det är nog olika från olika klösträd hur tåliga dom är. Jag har dock ett likadant som på sidan (Rum 3 & heter där: Klösträd: T09) som jag köpte mitt via Tradera och det är jag super nöjd med!
Vi har haft det nu i 1,5 år och det är fortfarande helt och fint och används flitigt av 2 katter!
Mvh,
Catarina
jag köpte klösträdet atlas från zooplus.com för ca 700kr
Rekomenderar det varmt. Mina katter flyger upp i trädet när vi får hundbesök, så sitterdom där och kikar och sen efter ett tag går dom ner och hälsar.