Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 818 ggr
Pia
0

Utställningsdax

Om en vecka sitter en annan på kattutställning - det är hela 11 månader sedan jag var på den senaste tror jag bestämt - vad tiden går…

Eftersom vi har grandiosa planer om vilken mat vi skall fixa ihop, så låter det nästan som om vi bara kommer att sitta på läktarna i Surahallen och äta, och missa allt annat…;)

Någon mer som skall till Surahammar den 21 april?

EddaM
0

Nej jag skall till Norge och Norak jag=) Men lycka till=))

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Pia
0

Detsamma:)

EddaM
0

Skrattande

S*Luddhuvet´z

Pia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och nu är årets - kanske blir det någon mer om det vankas kull framöver - kattutställning överstökad.

Det gick ganska så bra på det stora hela, mer än jag hoppats på. Eulalia som behövde sitt sista cert till GIP (Grand Internationell Premier, den näst högsta kastrat-titeln, tog det samt blev nominerad till panel. Hon blev även Bästa senior korthårshona. Och nu är hon efter en lång utställningskarriär pensionerad på riktigt:)

Lilla Siri tog sitt första cert i öppen klass, och kom tvåa i nomineringarna. Förlorade mot en kompis hona - och det var väl tur det för annars hade vi kanske inte fått åka med hem…;)

På bilden skall vi åka hem - någon som kan gissa vem den glada pensionären är?

Och för den som vill läsa mer om hur en kattutställning går till och vad de olika förkortningarna betyder, kika igenom artikelserien om detta (3 delar)! Du hittar artiklarna under artikelrubriken Tävlingar.

EddaM
0

Grattis Grattis och jag tror det e Cremen som e din tjej=))

S*Luddhuvet´z

Pia
0

*så rätt så*:)

EddaM
0

*ler* Har förstått att du älskar creme=)

S*Luddhuvet´z