Köttben till katt?
Hej!
Jag skulle vilja börja ge min katt mer kött+ben, dels för att det är bra för honom och dels för att det är bra för hans tandhygien. Jag har provat med råa kycklingvingar, men han fattar inte riktigt grejen, slickar bara på dom några gånger och sen låter han dom vara. Funderar nu på vad man kan ge för något annat kött+ben som är bra för honom och hans mun? 

Ger du honom det i helt stycke? Fick själv börja med att klippa isär vingen för att våra skulle fatta det *hihi* Nu ger jag våra även kotlettspill i mina blandningar, inte för att de äter upp benen men för att de gnager runt benet samt tuggar lite på det.

Jag fick också dela vingarna i början. Jag skar av det mesta köttet från benen och bröt isär benen så vingen delades i två. Det var en del kött kvar på vingen men det mesta var ändå lättätet vid sidan. Han fattade rätt snabbt sen hur man skulle göra.
Skynda långsamt så går det fortare.
Jag fick tipset att dela med sekatör! Så jag ska införskaffa en och testa. min ena katt fattar att man ska äta vingen men inte hur, gnager bara på synliga köttet ^^
För att bara gnaga på funkar vilka köttben en som helst. Revben från diverse djur brukar uppskattas, är de från lamm katterna tom. lyckas gnaga i sig lite ben.

Nej, har inte delat på kycklingvingen men ska absolut prova detta, det verkar u ha funkat för dom flesta!
#4 Okej, bra att veta!
När jag första gången gav min katt en kycklingvinge så var han inte så värst intresserad så jag provade inte så mycket mer. Nu har jag börjat ge dom en gång i veckan och då delar jag vingen och oj vad dom äter :)
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

#6 Ja, ska verkligen köpa hem och dela dom och se om han fattar grejen då! Hade verkligen varit super om han började äata kycklingvingar!