Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 892 ggr
[nataschaj]
0

Kastrering

Finns säkert miljontals trådar, men min dator vill inte sammaneta med mig för tillfället.

Har ju en honkatt med ungar som är lite mer än 2 månader.

När tycker ni jag ska kastrera henne?

Kattungarna kommer jag kastrera till våren ev tidigare. Det är 3 han katter. och dem kommer att hållas inne tills jag har kastrerat dem .

Honan är rätt jobbig nu, så vet inte om de är att hon löper, för ja ser inga typiska tecken om det.

Hon går runt å Mjaouar och håller på. Sen värkar hon hungrig som fan fast hon inte äter nått knappt. (jag ska avmaska så fort ja får pengarna i v, dock har jag inte sett nån mask eller så)

Men hon blev värre med detta efter hon hade tagit en skata och kommit in med, men den fick hoon inte äta alls på, så dem slet ja ifrån henne å slängde.

Bra mat och det får hon.

Kan de va löp eller är det annat?

Imasy
0

Är det en katt som du har fött upp själv? För om hon är drygt två månader så är hon ju inte leveransklar ännu?

Jourhemmet
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Men låter du mamman gå ute innan du kastrerat henne? Då är hon dräktig när som helst igen.

[nataschaj]
0

Ne nu misstolka du de hela ju.

Min hon katt är mer än 1år snart 2. har inte papprerna framme nu så har inte koll på hur gammal, men hon är 2 år om nån månad

Jourhemmet
0

Du kan inte släppa ut henne förrän hon är kastrerad, hon kommer att bli dräktig igen. Boka tid för kastrering redan nu.

[nataschaj]
0

#4 fortfrande så är hon inte ute å om du läser inlägget så får du gärna svara på de ja ahr frågt!!

UlrikaD
0

Du skrev att hon kom in med en skata och då måste hon ju varit ute. Var väl det som Jourhemmet reagerade på.

MonicaLagerquist
0

Jag skulle boka tid för kastration av honan samtidigt som kattungarna ska vaccineras andra gången.Vid ungefär 12-14 veckors ålder av kattungarna alltså.

Stolt ägare till tre La permer

[nataschaj]
0

#6 de får för ca 1 månadersen, å då va hon för snabb ut när ja skulle släppa in den andra katten ja.

#7 Bra taacjk de va de jag ville veta!

Imasy
0

Oj förlåt, jag läste helt galet ser jag nu ;D

Jag läste att den katten som du ville kastrera var ca 2 månader gammal, fattade inte att det var mamma katt du skulle kastrera :)

Men #7 gav ju ett bra förslag tycker jag :)

AgnetaB
0

Om jag förstod rätt nu så är honan snart 2 år o du undrar om hon löper när hon går runt o mjauar o sedan inte vill äta så bra ? Jag tror att det kan vara löp. De blir stressade av att löpa o kan gå ner i vikt mm eftersom de har annat att tänka på än att äta.

[nataschaj]
0

#10 äter å de gör hon, inte mager eller så alls.. och ja e van vid hon katter som visar att dem löper, men rumpan upp å den "äckliga" biten.. Å jo ja vet mkt väl att de är stressande m.m men de är inget jag kan göra åt just nu. Hon får löpa klart om de är löp..dock tycker ja de är ett ovanligt långt löp i såna fall. Men de får vara som de är.